[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پویش ورزشکار جهادی در نوروز اجرا می‌شود، روزنامه شیراز نوین

همگانی استان فارس، محمدرضا جعفری، ضمن تبریک ولادت حضرت حجت بن الحسن (عج) و  حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: تمامی ‌برنامه‌های فرهنگی و ورزشی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از روز ۱۲ اسفندماه، یک روز قبل از ولادت حضرت علی اکبر (ع) تا ۱۹ اسفندماه دو روز بعد از سالروز ولادت حضرت قائم (عج) به‌نام گرامیداشت هفته جوان و ظهور  نام گذاری و با اهتمام کمیته متناظر هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس  انجام شد.
مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی فارس افزود: نذر خون، نذر ورزشی، کاشت نهال، مسابقه دابسمش، مسابقه عکاسی با موضوع جوان، کاشت بذر در ارتفاعات، پیاده روی خانوادگی و مسابقات دوومیدانی از جمله برنامه‌های نام گذاری شده در این هفته بود که با مشارکت خوب هم استانی‌ها برگزار شد.
مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: پویش ورزشکار جهادی با هدف انجام اردوهای جهادی در سطح استان در ایام نوروز ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است که با مشارکت رؤسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهد شد.
محمدرضا جعفری افزود: با توجه به شناسایی افراد کم بضاعت در شهرستان‌ها با کمک و تأمل دیگر دستگاه‌های حمایتی و مشارکت ورزشکاران و خیرین هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با حضور در منزل این عزیزان خدمات مرمت، بازسازی و مشاوره و بسته‌های معیشتی را به‌صورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار خواهیم داد.
جعفری افزود: پویش ورزشکار جهادی برای دومین سال متوالی در ایام نوروز ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و تلاش کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در این پویش فعال کردن پتانسیل‌های موجود در شهرستان و کمک به نیازمندان است .
وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا اسفندماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۷۵  بسته معیشتی در اختیار خانواده‌های نیازمند شیرازی با مشارکت خیّرین و مؤسسات خیریه قرار گرفته است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ بسته بیشتر تهیه و توزیع گردیده است.
وی گفت: در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری  بیش از ۱۱۵۰  نهال در فارس توسط ورزشکاران هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس کاشته شده است و تعداد زیادی بذر درخت بلوط در ارتفاعات شهر شیراز کاشته شده است.
مدیر روابط عمومی ‌هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس افزود: در بخش تولیدات فرهنگی و  مجازی در سال ۱۴۰۱ در راستای توسعه ورزش، امور فرهنگی و پویش‌های مجازی از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۰۰ تولید محتوا و پویش‌های مجازی در هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس  تولید و منتشر شده است.
جعفری گفت: نگاه هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس علاوه بر دعوت به امر ورزش، دعوت به رفع نیاز‌های اجتماعی، فرهنگی، مسئولیت‌ها و رسالت‌های اجتماعی است. نکته قابل توجه مردمی ‌بودن پویش‌ها و برنامه‌ها، همچنین  هدف گذاری کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در سال ۱۴۰۲ علاوه بر موارد ذکر شده فوق، برنامه‌ریزی در بخش کودک و نوجوان و اجرای برنامه‌های مفرح و شاد برای کودکان و اجرای پیوست‌های فرهنگی در کنار ورزش خواهد بود.
وی گفت: برای اولین بار در کشور در سال ۱۴۰۱ در راستای مناسب سازی برای افراد با نیاز ویژه، مسابقه ویلچررانی با حضور ۱۰۰ ورزشکار و مشارکت هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در باغ جنت شیراز برگزار شد که تأکیدی بود بر اهمیت در دسترس بودن خدمات شهری برای ورزش همه از جمله افراد دارای نیازهای ویژه، سالمندان، مادران با کالسکه و افرادی که به واسطه سوانح دچار آسیب شده‌اند، باید مبلمان شهری و دسترس پذیری مانند دیگر کشورها توسعه یافته و لحاظ گردد تا مانعی برای ورزش کردن وجود نداشته باشد.
وی گفت: در بخش ورزش روزانه (صبحگاهی و  عصرگاهی) در پارک‌های شیراز با پیوست‌های فرهنگی برنامه‌های خوبی اجرا شده است و در ایام پیش رو هم برنامه‌هایی را ویژه مسافران نوروزی  در دست بررسی داریم که در صورت مهیا بودن شرایط و اعتبار لازم انجام خواهد شد.
با توجه به سفرهای نوروزی به شیراز و پیش بینی حضور میلیونی در شهر شیراز در تلاش هستیم برنامه ورزش صبحگاهی را برای پارک‌های شیراز در ایام نوروز فعال داشته باشیم.
وی افزود: از خیّرین ورزشی که در سال ۱۴۰۱ در کنار هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس بودند تقدیر و درخواست داریم که با توجه به روند رشد فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در کنار کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس حضور داشته باشند تا قدم‌هایی هرچند کوچک برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شور و نشاط اجتماعی و توسعه ورزش همگانی برای پیشگیری از بیماری‌ها برداریم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی