[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چهارشنبه‌سوری را خانواده‌محور کنیم، روزنامه شیراز نوین

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با برهم‌زنندگان آرامش مردم، گفت: نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال مهم است. 
سرهنگ «کاووس محمدی» در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، به نقش تأثیرگذار خانواده‌ها در کنترل و نظارت بر عملکرد فرزندان در شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده‌ها ضمن همراهی کردن با فرزندان خود و توجه به توصیه‌های پلیس، می‌توانند این چند ساعت از شب را به خوبی مدیریت کنند. وی افزود: امروزه رویکرد پلیس بر این است که ضمن یک تعامل هدفمند و کارآمد با آحاد مردم در بحث پیشگیری از جرائم و تولید امنیت قدم بردارد؛ چراکه اعتقاد داریم پلیس به تنهایی قادر به تولید امنیت پایدار نیست؛ بلکه تولید امنیت یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و خود مردم در تولید آن نقش دارند و باید با همکاری و همدلی نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال تصریح کرد: متأسفانه امروزه چهارشنبه آخر سال توسط افراد فرصت طلب خودی و بیگانه رنگ و لعابی دیگر گرفته و به صورت یک خرده فرهنگ جرم در بین مردم ظهور پیدا کرده که علاوه بر زیان‌های مالی، صدمات و آسیب‌های جبران ناپذیری در حوزه سلامت برای آنان به دنبال دارد.
این مقام انتظامی با اشاره به برنامه‌های آموزشی، اقدامات انتظامی مناسبت‌های پیش رو، بیان داشت: آگاه سازی مردم از تجربه‌ تلخ حوادث سال‌های گذشته در مراسم چهار شنبه آخر سال، بهترین راه پیشگیری در جهت کاهش خسارات مالی و جانی است.
سرهنگ محمدی با تأکید بر اینکه ارتقای سطح آگاهی افکار عمومی به ویژه جوانان یکی دیگر از عوامل پیشگیری از بروز حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال است، گفت: مشارکت مردم و توجه خانواده‌ها به توصیه‌های ایمنی، مهم‌ترین اصل در مدیریت چهارشنبه آخر سال و کاهش حوادث در این روز است.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، انجام اعمال غیرمتعارف و نابهنجار توسط عده محدودی از جوانان که مواد محترقه و آتش زا را در چهارشنبه آخر سال استفاده می‌کنند، به دلیل عدم آگاهی از خطرات جبران ناپذیر آن دانست و ادامه داد: آگاهی بخشی والدین به فرزندان در تمامی مراحل زندگی همچنین در محورهای جنگ نرم، مواد مخدر و فضای سایبری بسیار مؤثر است.
وی یادآور شد: برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضایی، در این شب چنانچه کسی بخواهد اسباب مزاحمت شهروندان و سلب آسایش عمومی آنان را ایجاد کند یا به اماکن خصوصی و دولتی تعرضی داشته باشد، برخورد جدی و قانونی انجام شده و تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان پلیس خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی