[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس: شهدا و خانواده آنها الگوی دادخواهی جهانیان هستند، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: امروز شهدا و خانواده آنها به الگوی فریاد و دادخواهی جهان و جهانیان و الگوی مبارزه با استبداد و استکبار تبدیل شده اند.
به گزارش ایرنا، اسماعیل محبی پور روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در شیراز افزود: حرف از مقام شامخ شهید زدن و مقام والای شهدا را تبیین کردن شاید فقط توسط خداوند شایسته باشد و زبان همه ما قاصر است.
وی ادامه داد: انسان همواره به دنبال داشتن بهترین داشته‌ها و سرمایه‌هاست و چه سرمایه‌ای بزرگ‌تر از اینکه خداوند خریدار بهترین دارایی او یعنی جان او شود و آن دارایی را از او بگیرد برای اینکه بهترین‌هایی که قابل مقایسه نیست به او تقدیم شود.
او اظهار داشت: این جریان و این رودخانه رحمت و برکت یعنی شهادت در راه خدا برای انسان‌های شایسته باز است و هستند خانواده‌هایی که فرزندان خود را در دفاع از امنیت استان و کشور و در جریان جنایتی که گروهک تروریستی داعش در حرم مطهر شاهچراغ(ع) رقم زد، از دست دادند و به جمع خانواده معزز شهدا پیوستند یا عزیزان ارتش، نیروی انتظامی و سپاه که در مرزها، داخل شهرها و جای جای کشورمان در حال دفاع هستند و همچنان بر تعداد شهدا و خانواده شهدا افزوده می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ضمن گرامیداشت روز شهدا افزود: در این روز در دفاع از امنیت کشور تعدادی از پاسداران در پاوه به شهادت رسیدند و آن جنایت بزرگ سبب شد که این روز به نام روز شهدا نام‌گذاری شود.
محبی پور افزود: این نگاه امیدوار کننده است که خط سرخ شهادت که خط آل محمد(ص) و علی(ع) و نجات دهنده انسان و جامعه بشری است، همچنان تداوم دارد.
وی ادامه داد: امروز شهدا برای کشورهای مسلمانی که در معرض تهدید قرار گرفته اند به الگو تبدیل شده اند و راه و روش و مسلک آنها الگو شده و شیعه و سنی و چه بسا سایر مذاهب و ادیان با همان شعارها در مسیر دفاع از مظلومان جهان گام برمی‌دارند.
او اضافه کرد: امروز اگر در مسیر استمرار حیات اسلام می‌بینیم که توطئه‌ها مؤثر واقع نشده و جغرافیای جهان اسلام گسترده تر و پایدارتر شده، از برکت خون شهداست.
وی اظهار داشت: امروز در تمام محافل سیاسی و امنیتی جهان بحث بر سر این است که چگونه می‌شود فرهنگ شهادت طلبی را از دین برداشت؛ در حالی که این فرهنگ حذف شدنی نیست؛ چراکه اهمیت آن در کتاب و سیره ائمه ذکر شده و ما یک الگوی شاخص به نام سیدالشهدا(ع) داریم. محبی پور افزود: الگوگیری از شهداست که امروز سربازان مدافع انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها را پایدار نگاه داشته و وظیفه مسئولان تکریم شهدا برای ترویج و گسترش فرهنگ شهادت و شهادت طلبی است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی