[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رعایت موارد ایمنی در خانه‌تکانی نوروزی، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز عنوان کرد:
رعایت موارد ایمنی در خانه‌تکانی نوروزی

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، بر لزوم رعایت توصیه‌های ایمنی در زمان و مکان‌های مختلف به ویژه ایامی نظیر روزهای پایانی سال و انجام اقدامات مرتبط با نظافت منزل و خانه‌تکانی نوروزی، تأکید کرد.
سیدباقر احمدی با بیان اینکه ایرانیان در آستانه نوروز، سنت حسنه‌ای تحت عنوان خانه تکانی را انجام می‌دهند، گفت: این اقدام، حرکتی در راستای عمل به توصیه‌های دینی در خصوص نظافت و پاکیزگی و بسیار پسندیده و شایسته است، اما طی آن باید الزامات ایمنی رعایت شود تا از بروز هرگونه حادثه‌ای ممانعت کنیم. احمدی با بیان اینکه هر سال متأسفانه شاهد وقوع حوادثی به دلیل سقوط از ارتفاع، برق‌گرفتگی، سوختگی و آتش‌سوزی در زمان انجام خانه‌تکانی هستیم، گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی، می‌توانند از وقوع حوادث مختلف و وارد شدن خسارت‌های جانی و مالی، پیشگیری کنند. او گفت: یکی از علل شایع و مؤثر در برق‌گرفتگی شهروندان، رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام نظافت لوازم الکتریکی است؛ باید متوجه باشیم که خیس شدن کلید و پریز، قطع نبودن اتصال برق حین تمیز کردن لوازم برقی و... قطعاً مخاطراتی به همراه دارد. احمدی از شهروندان درخواست کرد که در صورت نیاز به پاک کردن کلید و پریز، حتماً برق را از کنتور قطع کنند و گفت: قبل از وصل کردن برق، حتماً از خشک شدن کامل کلید و پریز و دیگر اتصالات برقی، اطمینان کسب کنید. او با یادآوری اینکه باید قبل از شست و شوی کابینت‌ها، هود و لوازم برقی و دیوارهای آشپزخانه، حتماً فیوز برق را قطع کرده و با استفاده از فازمتر، نسبت به بی‌برق‌بودن محیط مطمئن شویم، گفت: مراقب باشیم افراد دیگر بدون اطلاع ما برق را وصل نکنند. احمدی با اشاره به اهمیت اطلاع همه اعضای خانواده از قطع برق و خودداری از وصل مجدد تا قبل از خشک شدن کامل محیط، گفت: در مواقعی، اتصال فیوز برق زمانی که دیواره و کف آشپزخانه، هود، کابینت و... خیس است، منجر به برق‌گرفتگی شده است. او همچنین از شهروندان درخواست کرد که در زمان نظافت موکت، فرش و... از آویزان کردن این اجسام در نقاطی که احتمال سقوط آن روی شبکه برق وجود دارد، خودداری کنند. احمدی بر رعایت اصول ایمنی هنگام استفاده از مواد شوینده شیمیایی نیز تأکید و اضافه کرد: استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک‌کننده، نه تنها به فرد آسیب وارد می‌کند، بلکه امکان وارد کردن آسیب به لوازم الکتریکی را به همراه دارد. او گفت: استفاده نابه‌جا، رعایت نکردن مسائل ایمنی و سهل‌انگاری در حین خانه‌تکانی، مخاطراتی نظیر احتمال سقوط از ارتفاع، وارد شدن ضربه شدید، برق‌گرفتگی، سوختگی و... را به همراه دارد. احمدی با اشاره به اینکه هنگام نظافت منزل به ویژه شست و شوی سطوح با آب، حتماً از دمپایی و پاپوش مناسب باید استفاده کرد، گفت: خودداری از بلندکردن اجسام سنگین، قطع اتصال لوازم به پریز برق، انجام کار با آرامش و خودداری از انجام امور در زمان خستگی، می‌تواند در پیشگیری از بروز مخاطرات مختلف مؤثر باشد.
مدیر روابط عمومی توزیع برق شیراز با بیان اینکه هنگام استفاده از جاروبرقی و بخارشو و دیگر لوازم الکتریکی برای نظافت، باید مراقبت لازم را لحاظ کرد، گفت: اطمینان از برق‌دارنبودن دستگاه‌ها، اتصال مناسب و ایمن به پریز و... بسیار اهمیت دارد. احمدی همچنین گفت: در صورت نیاز به استفاده از رابط برای اتصال جاروبرقی، باید مراقبت جدی را لحاظ و از سلامت کامل رابط اطمینان کسب و الزاماً از رابط‌های استاندارد استفاده کرد. او گفت: در صورت نیاز به نظافت لوستر و چراغ، باید نکات ایمنی نظیر قطع کامل جریان برق از فیوز اصلی، استفاده از نردبان دوطرفه، اطمینان از محکم بودن محل قرار داشتن نردبان و... رعایت شود. احمدی ابراز امیدواری کرد که روزهای پایانی امسال و انجام امور خانه‌تکانی، بدون هیچ حادثه‌ای طی شده و شهروندان نوروز 1402 را با خاطراتی خوب و شادی، جشن بگیرند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی