[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سیاست پیشگیرانه درمورد باغ‌شهرها تداوم دارد، روزنامه شیراز نوین

دادستان مرکز فارس، با اشاره به تداوم سیاست‌های پیشگیرانه در این استان، ممانعت از ارائه خدمت توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسدود کردن راه‌های دسترسی به باغ‌شهری‌های غیرمجاز در این استان را یادآور شد.
سید مصطفی بحرینی در جلسه شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی فارس، عملکرد این شورا در زمینه‌های حفظ، صیانت و رفع تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی، محیط زیست و حریم رودخانه و تالاب‌ها را بررسی کرد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، بحرینی افزود: تا هفته گذشته حجم اراضی رفع تصرف شده در فارس بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار بود که با اجرای طرح رفع تصرفات غیرقانونی طی روزهای اخیر در اقلید، وسعت این اراضی به ۵هزار هکتار افزایش یافته است. بحرینی رسیدگی به بیش از ۲هزار پرونده جاری در حوزه اراضی فارس در مراجع قضایی را نیازمند همت بیشتر نهادهای متولی برای دفاع از انفال و بیت المال دانست و گفت: علاوه بر دفاع مناسب از پرونده‌های قضایی توسط نهادها و سازمان‌های مسئول، لازم است اقدامات پیشگیرانه نیز در دستور کار قرار گرفته و در قالب طرح‌های هدفمند به صورت مجزا دنبال شود. 
وی با اشاره به اینکه وجود سودهای کلان باعث تحریک بیشتر سودجویان و متعرضان به اراضی شده است، گفت: باید با رویکردهای برنامه محور مسببان و مباشران اصلی تصرف اراضی را شناسایی کرده و تحت تعقیب قضایی قرار داد.
بحرینی بر ادامه سیاست‌های پیشگیرانه توسط دادستانی مرکز فارس، من‌جمله جلوگیری از ارائه خدمات آب، برق، گاز و مخابرات به باغ شهرهای غیرمجاز تأکید کرد و از مسدودسازی راه‌های دسترسی به این اماکن خبر داد. 
دادستان مرکز فارس در خصوص اجرای قانون حدنگاری اراضی نیز گفت: حدنگاری و تثبیت ۹۹درصدی اراضی ملی کمک شایانی در جلوگیری از تعرض به این اراضی خواهد کرد و با اجرای این قانون در سایر اراضی می‌توانیم شاهد اجرای برنامه‌های پیشگیری به صورت منسجم تر باشیم.
رئیس کل دادگستری فارس نیز بر هوشیاری نهاد‌های متولی امر زمین در راستای پیشگیری از زمین‌خواری‌های احتمالی در تعطیلات نوروز تأکید و اضافه کرد: مجموعه قضایی استان از مدیریت تا شعب ویژه مراجع قضایی با جدیت صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال را دنبال می‌کنند و بر عملکرد دستگاه‌های مرتبط و مسئول در صیانت از اراضی در ایام تعطیل نظارت خواهند داشت. حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به بارندگی‌های مناسب امسال در فارس، اراضی ملی مرتعی و جنگلی این استان را در معرض خطر تصرفات غیرقانونی، تعرض سودجویان و آتش‌سوزی دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقویت گشت‌های همپوشان توسط نهادهای متولی زمین در دستور کار قرار گیرد و شهرستان‌هایی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند، موردتوجه مسئولان امر باشند. 
نماینده عالی قوه قضائیه در فارس بر هم‌گرایی و تعامل نهادهای مسئول برای مقابله با زمین‌خواری در استان تأکید و اضافه کرد: امروز باید با احساس مسئولیت و جدیت در انجام تکالیف قانونی، ضمن توجه به حفظ امانت، از حقوق آیندگان حفاظت کرده و جلوی سوءاستفاده سودجویان را سد کنیم. موسوی بر اراده دستگاه‌های ذی‌نفع برای تکمیل قانون حدنگاری و تثبیت اراضی نیز تأکید و ابراز امیدواری کرد که در سال پیش رو شاهد اجرای کامل این قانون در کلیه اراضی استان فارس باشیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی