[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۵۳ پایگاه امدادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۵۳ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، امداد هوایی به هموطنان در ایام نوروز ۱۴۰۲ ارائه خدمات می‌دهند. حسین درویشی در گفت‌وگو با تسنیم در شیراز، با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر فارس از 25 اسفند ماه امسال آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ماه سال 1402 ادامه می‌یابد، اظهار داشت: امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس، 53 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه 34 کشیک 24ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز ارائه می‌کنند.
وی یادآور شد: امدادگران با به‌کارگیری 263 دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات به صورت 24 ساعته، در طول طرح امداد و نجات نوروزی 1402 به مسافران ارائه خدمت می‌کنند. درویشی همچنین اظهار کرد: از ابتدا تا انتهای طرح نوروزی 1402، تیم‌های ارزیاب جمعیت استان نسبت به بررسی کیفیت خدمات امدادی در پایگاه‌ها و پست‌های نوروزی اقدام می‌کنند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: جوانان داوطلب این جمعیت هرساله در ایام نوروز، روز‌های پرکار و پرشوری را برای خدمت رسانی به زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی سپری می‌کنند.
درویشی تصریح کرد: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه 85 عضو داوطلب جوان با برپایی 17 پست خدمات بشردوستانه جهت مسافران نوروزی، از 25 اسفند ماه در ورودی‌های استان فارس، فعالیت خود را تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌دهند.
وی بیان داشت: 17 پست از مجموع پست‌های نوروزی جوانان ثابت در شهرستان‌های نی‌ریز، داراب، کوه‌چنار، رستم، لارستان، مرودشت، آباده، شیراز، سپیدان، استهبان، فیروزآباد، بختگان، فسا، مهر، کازرون و لامرد و 5 پست سحاب در شهرستان‌های مرودشت، لارستان، سپیدان، کازرون و شیراز به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد. درویشی همچنین از برپایی 17 خیمه نماز و 17 فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان جهت مسافران نوروزی 1402 خبر داد و افزود: 17 ایستگاه سلامت ثابت و سیار با هدف یادآوری پروتکل‌های بهداشتی کرونا در سفر، نحوه صحیح سنجش فشار خون، احیای قلبی- ریوی، گزیدگی‌ها، خفگی‌ها، شکستگی‌ها، سوختگی و مسمومیت و در صورت ضرورت و بنا به درخواست مراجعان و مسافران، خدمات سلامت ارائه می‌کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با تأکید بر اهمیت رفتار و برخورد شایسته دست اندرکاران جوان پست‌های خدمات بشر دوستانه، با مسافران نوروزی در طول طرح یادآور شد: جوانان داوطلب طرح نوروزی، سفیران و نمایندگان جمعیت هلال احمر هستند و باید با تعامل مناسب با مسافران، شخصیت منحصربه‌فرد خود و جایگاه و قابلیت‌های فرهنگی استان و شهرستان را در معرض نمایش بگذارند. درویشی در بخش دیگری به فعالیت داروخانه جمعیت هلال احمر شیراز اشاره و اظهار کرد: در ایام نوروز داروخانه این جمعیت در شیفت صبح باز است و روند پاسخ‌گویی به بیماران و مراجعان به صورت حضوری است و همچنین مراجعه کنندگان می‌توانند از طریق شماره 32345063 مرکز پاسخ‌گویی داروخانه هلال احمر فارس از موجودی داروی خود اطلاع یابند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی