[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیراشکی لقمه‌ای، روزنامه شیراز نوین

پیراشکی لقمه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار محسوب می‌شود که برای میان وعده بسیار مناسب می‌باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی لقمه‌ای در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
تخم  مرغ:۱ عدد
شکر:۴ قاشق غذاخوری
ماست سفت:    یک دوم لیوان
آرد  سفید:۱ لیوان
بیکینگ پودر    :۱ قاشق مرباخوری
وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه پیراشکی لقمه‌ای خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را درون یک کاسه نسبتاً گود شکسته و شکر را به آن می‌افزاییم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ الی ۶ دقیقه به خوبی هم می‌زنیم تا حجیم و روشن شود.
 مرحله دوم
در ادامه ماست را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا مواد خشک که شامل آرد و بیکینگ پودر می‌باشد را ۳ مرتبه از الک رد کرده و به آرامی ‌به کاسه اضافه می‌کنیم.
 مرحله سوم
در ادامه با کمک لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می‌کنیم تا بافت خمیر پیراشکی یکدست شود. توجه داشته باشید خمیر پیراشکی به دست آمده، نیازی به ورز دادن ندارد و بافت آن رقیق و یا سفت نمی‌باشد.
 مرحله چهارم
در صورتی که خمیر به‌دست آمده سفت بود، مقداری ماست به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه‌ای که پیراشکی‌ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن مایع می‌افزاییم.
 مرحله پنجم
در ‌این مرحله اجازه می‌دهیم روغن درون قابلمه به خوبی گرم شود، سپس برای سهولت کار خمیر پیراشکی را درون قیف یک بار مصرف ریخته و آن را به اندازه یک بند انگشت درون قابلمه با کمک قیچی چرب شده برش می‌زنیم.
 مرحله ششم
حالا از روغن داغ با قاشق روی پیراشکی‌ها ریخته تا پف کرده و طلایی شوند. توجه داشته باشید حرارت همواره ملایم باشد تا پیراشکی‌ها مغز پخت شوند. زمانی که پیراشکی‌ها طلایی و پخته شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج می‌کنیم.
 مرحله هفتم
در ‌این مرحله پیراشکی‌ها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان جذب دستمال شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم. در نهایت پیراشکی‌ها را با سس شکلات تزیین کرده و سرو می‌کنیم. نوش جان. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی