[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

اختلاف با سپاهان به عدد ۵ رسید!، روزنامه شیراز نوین

هم امتیاز شدن دو تیم در لیگ این فصل، بازی رودررو محاسبه خواهد شد و این مسلماً خبر خوبی برای پرسپولیسی‌ها نخواهد بود.
شکست تلخ مقابل سپاهان آن هم در ورزشگاه آزادی، تبعات تلخی را برای پرسپولیسی‌ها به همراه داشته است. این تیم که ۵ امتیاز از سپاهان و ۸ امتیاز از استقلال پیش بود، با کسب نتایج ضعیف در هفته‌های اخیر، به رده سوم جدول سقوط کرد. همچنین حالا تیم گل محمدی یک امتیاز از استقلال و ۴ امتیاز از سپاهان عقب افتاده و کار بسیار دشواری برای رسیدن دوباره به صدر جدول خواهد داشت.
هرچند روی کاغذ اختلاف امتیاز پرسپولیس با سپاهان ۴ امتیاز است ولی در واقعیت این اختلاف امتیاز ۵ است و پرسپولیس باید منتظر این باشد که در بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل، سپاهان ۵ امتیاز از دست بدهد و البته استقلال هم امتیاز از دست بدهد. طبق قانونی که در این فصل سازمان لیگ گذاشت، دیگر مثل دوره‌های گذشته در صورت هم امتیاز شدن دو تیم، تفاضل گل و گل زده بیشتر ملاک قرار نخواهد گرفت و بازی رودررو مهم است.
در سال‌های گذشته تفاضل گل حرف اول را می‌زد و بعد از آن هم تعداد گل‌های زده بیشتر تیم‌های هم امتیاز را از هم جدا می‌کرد. با این حال در این فصل قضیه به شکل دیگری است و در صورتی که مثلاً پرسپولیس و سپاهان هم امتیاز شوند، بازی رودررو ملاک قرار خواهد گرفت. بازی رفت پرسپولیس و سپاهان در اصفهان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و در بازی برگشت هم سپاهان موفق شد با یک گل پرسپولیس را در تهران شکست دهد.
از همین رو در محاسبه نتایج مستقیم دو تیم، سپاهان دست بالاتر را دارد و شرایطش به مراتب بهتر از پرسپولیس خواهد بود. از همین رو از دست دادن ۴ امتیاز توسط سپاهان و رسیدن پرسپولیس به این تیم چاره کار نخواهد بود و سپاهان باید ۵ امتیاز از دست بدهد تا پرسپولیس بتواند با جبران این امتیازات دوباره به صدر جدول برسد.
در واقع کار یحیی و تیمش برای جبران ۴ امتیاز هم بسیار سخت بود ولی با قانون جدیدی که در این فصل وضع شده، کار پرسپولیسی‌ها از قبل هم سخت‌تر خواهد شد و به نظر می‌رسد سپاهان شانس اول قهرمانی در این فصل خواهد بود.
گفتنی است ۷ بازی تا پایان فصل باقی مانده و روی کاغذ بازی‌های سپاهان نسبت به پرسپولیس و سپاهان کمی راحت‌تر است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی