[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کار تبلیغی باید برای خدا باشد، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به آیه 39 سوره مبارکه احزاب و اهمیت تبلیغ رسالت خداوند، لزوم گنجاندن سه مبحث اخلاق، عقاید و احکام در بسته تبلیغ را متذکر و یادآور شد که آموزش احکام به عنوان یک ضرورت باید مدنظر مبلغان به ویژه در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام قرار داشته باشد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش مبلغین شهرستان شیراز، ضمن اشاره به آیه 39 سوره مبارکه احزاب، گفت: به تناسب اینکه ماه رمضان از ماه‌های اوج کار تبلیغی به شمار می‌رود، مرور این آیه ضرورت دارد؛ در این آیه خدای متعال از یک جمعی تعریف می‌کند که رسالات الهی را تبلیغ می‌کنند و این در اصل کار انبیا بوده و به اهل علم رسیده است. به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام، رسالت مبلغان را متعدد دانست و با بیان اینکه مهدویت نیز یکی از این رسالت‌ها محسوب می‌شود، افزود: اما کار مبلغان در ماه رمضان‌ منحصر به بحث تبلیغ مهدویت نیست، گرچه یکی از رسالاتی است که باید تبلیغ شود. او گفت: بسته‌ای که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید، مهم است و باید از هر رسالت و مطلبی از مطالب دین یک بسته محتوایی به مخاطب بدهید. بسته ای داشته باشید که شامل ۳ مجموعه تعالیم دین شود؛ یعنی عقاید، اخلاق و احکام. امام جمعه شیراز با ابراز تأسف از اینکه در بحث احکام خیلی کار آنچنانی نمی‌کنیم، اهمیت آموزش احکام را متذکر و یادآور شد: یکی از زمینه‌هایی که دشمن بسیار راحت فضای تبلیغی ما را می‌گیرد، کم توجهی به آموزش احکام است؛ احکام یک چهارچوبی ایجاد می‌کند که به سادگی دشمن نمی‌تواند به آن نفوذ کند. بنده مخالف اخلاق و معنویت و عرفان نیستم، اما آنها جای احکام را نمی‌گیرد. او با بیان اینکه کتاب «خلاصه تعالیم اسلام» مرحوم علامه طباطبایی از بهترین منابع تبلیغ محسوب می‌شود، زیرا این 3 قسمت مجموعه تعالیم دین را بسیار زیبا توضیح داده است، گفت: کار تبلیغی باید برای خدا باشد. خشیت از خدای متعال اگر در مبلغ نباشد، در انتخاب موضوع، در حرفی که می‌زند، که برای خدا هست یا خیر، ممکن است سخن ما آب و رنگ داشته باشد اما برای خدا نباشد و به همان اندازه تأثیرش کاسته می‌شود.
آیت‌الله دژکام ویژگی دیگر مبلغان را نترسیدن از غیرخدا دانست و گفت: مخاطب ترسیدن از خدا را ضمن صحبت‌های مبلغان فرامی‌گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی