[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ارجاعات هوشمندسازی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان فارس گفت: از این پس طبق دستور استانداری جهت جلوگیری از شائبه فساد، موارد کارشناسی به صورت بی‌نام به این مرکز معرفی خواهد شد.
مهرداد کرمی در نشست خبری با اشاره به دو همایش هیئت مدیره وکلا و کارشناسان رسمی کشور در مشهد و نخستین همایش تخصصی رؤسای مراکز کارشناسان رسمی کشور در کرمان گفت: مرکز کارشناسان رسمی استان فارس در هر دو همایش خوش درخشید و به عنوان استان برتر و نمونه معرفی شد. او اظهار داشت: در همایش مشهد که با حضور معاون اول قوه قضائیه دکتر مصدق برگزار شد، از رئیس مرکز کارشناسان استان فارس به عنوان استان برتر تقدیر به عمل آمد و در نخستین همایش تخصصی رؤسای مراکز کارشناسان رسمی کشور در کرمان نیز بر اساس ارزیابی‌ها، استان فارس به عنوان استان نمونه معرفی شد.
به گفته کرمی، شاخص‌هایی چون دارا بودن بیشترین تعداد کارآموز، سرفصل‌ها و محتواهای آموزشی مناسب و رعایت معیارهای کیفی و... از جمله مواردی بود که موجب انتخاب فارس گردید و در مجموع در همه شاخص‌ها استان فارس، استان برتر شد که در این راستا تلاش مجموعه عوامل مرکز، ارشادات دکتر عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، رئیس کل محترم دادگستری استان و معاونان او، زمینه برتر شدن مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس را رقم زد. کرمی همچنین گفت: در همایش کرمان از سامانه یکپارچه مدیریت آموزش و مهارت‌افزایی کارشناسان نیز رونمایی شد و کار بسیار مهمی بود که با هدف ارتقای آموزش انجام شد و استان‌های کشور نیز از آن بهره مند شدند. رئیس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان فارس در ادامه با بیان اینکه چندین تفاهم نامه با سازمان‌های مختلف منعقد شده است، اظهار داشت: ارجاعات ما با هدف عادلانه بودن، به سمت هوشمندسازی رفته است و کارشناسان ما در حیطه تخصصی خود اظهار نظر می‌کنند؛ ضمن اینکه دادسرای انتظامی ما با 5 دادیار فعال است و به تخلفات رسیدگی می‌کند. او تصریح کرد: دراین راستا در 3 مورد پرونده کیفرخواست صادر شده و منتظر صدور حکم است و اگر تخلفی از کارشناسان دیده شود، به صورت جدی برخورد می‌شود و در عین حال از کارشناسانی که نظامات را رعایت می‌کنند، تقدیر به عمل می‌آید. کرمی با بیان اینکه متأسفانه برخی سازمان‌ها کارشناسان خاص انتخاب می‌کنند و قطعاً این امر مفسده ایجاد می‌کند، افزود: حتماً موارد بایستی به مرکز کارشناسان ارجاع شود و در سال جدید با سازمان‌هایی که صرفاً از کارشناس خاص استفاده می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد و سازمان‌های متخلف به سازمان بازرسی معرفی می‌شوند. او تأکید کرد: طبق مکاتبه استانداری، موارد به صورت بی‌نام به مرکز کارشناسان ارجاع داده می‌شود. کرمی ادامه داد: ما این اطمینان را به همه سازمان‌ها می‌دهیم که اگر کارشناسی تخلف کند، به صورت جدی با او در دادسرا برخورد خواهد شد؛ پس این اخطار داده می‌شود که آن‌ها از کارشناسان خاص استفاده نکنند. او اطمینان داد: کارشناسانی که ما معرفی می‌کنیم، از صلاحیت‌های لازم برخوردار هستند و از توانمندی لازم جهت اجرای امورات کارشناسی برخوردار هستند و این مرکز آمادگی انعقاد تفاهم نامه با سازمان‌ها و شرکت‌ها را دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی