[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیران شهری صدرا تأکید کردند: توسعه شهر فرزانگان تداوم دارد، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
توسعه فضای سبز، گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی، حمایت از کارکنان به منظور افزایش بهره وری، تحقق بودجه، احداث پارک‌های محله ای، گسترش زیرساخت‌های ورزشی و پیشرفت‌های عمرانی از مهم‌ترین عناوینی بود که شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر صدرا به آنها اشاره کردند.
 تحقق بودجه با هدف پیشرفت‌های عمرانی
شهردار صدرا از عزم راسخ برای سازندگی این شهر جدید خبر داد.بهزاد پرنیان در نشست خبری خود با خبرنگاران، به بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری صدرا اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۲ با مشورت اعضای شورای شهر به مبلغ ۶۰۰میلیارد تومان تصویب شد که این افزایش دوبرابری در نوع خود بی‌نظیر است. وی عنوان کرد: بسیاری از شهرداری‌ها ۴۰ تا ۵۰ درصد حق افزایش بودجه دارند، اما با سیاست‌گذاری شورا افزایش صددرصدی در دستور کار قرار گرفت و این افزایش جهت ارائه خدمات بیشتر به شهروندان است. شهردار صدرا اضافه کرد: بودجه سال جاری ۱۳۰۰میلیارد تومان بود که با تلاش و سیاست‌گذاری اعضای شورای صدرا و شهرداری طی ده‌ماهه اول سال جاری این بودجه محقق شد. پرنیان با اشاره به اینکه طی دوماهه پایانی سال جاری بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان بودجه مازاد سال گذشته به سال ۱۴۰۱ منتقل شد، گفت: با توجه به ارائه لایحه ۵۲۰میلیاردی، این مبلغ تصویب شد و جهت اجرا به شهرداری برگشت داده شد. وی به حوزه ماشین‌آلات شهرداری صدرا اشاره کرد و افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۱۰میلیارد تومان جهت خرید ماشین آلات عمرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفت که این اقدام در استان فارس بی‌نظیر بود. به گفته شهردار صدرا، توسعه ناوگان و خرید ماشین‌آلات منجر به خرید ۱۳ اتوبوس شد و سه اتوبوس به‌صورت آزاد خریداری شد و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر صدرا به ۱۶ دستگاه 
افزایش یافت.
 نوسازی و گسترش زیرساخت‌های شهری
پرنیان همچنین با اعلام اینکه خرید سه ون به صورت یارانه ای انجام شد و از سه ماهه اول سال آینده این خودروها وارد ناوگان درون و برون‌شهری صدرا می‌شود، افزود: با توجه به جمعیت این شهر مجموعاً نیاز این شهر به ۳۰ واحد دستگاه اتوبوس است. وی اضافه کرد: شهرداری صدرا در حوزه ماشین‌آلات راه‌سازی بسیار ضعیف بود و جواب‌گوی مردم در پیاده‌روسازی نبود که با سیاست‌گذاری شورا بر آن شدیم تا افزایش ماشین‌آلات سنگین در دستور کار قرار بگیرد که در این خصوص خرید لودر، جرثقیل، شش دستگاه پرس زباله و یک ماشین آتش‌نشانی پیشرو انجام شد. حوزه فضای سبز شهر صدرا دیگر حوزه مورد اشاره شهردار بود و وی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف شهر صدرا کمبود سرانه فضای سبز است. این در حالیست که در حالت استاندارد برای هر نفر ۱۵ مترمربع فضای سبز باشد، اما در حال حاضر این سرانه به ازای هر نفر ۴ مترمربع است. پرنیان افزود: این سرانه نشان می‌دهد که از توسعه فضای سبز عقب هستیم و این حوزه نیاز به تقویت دارد که در این راستا منابع آبی خود را تقویت کرده و تأمین آب فضای سبز در دو فاز یک و دو انجام شد. این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای اقدامات لازم در حوزه فضای سبز، احداث پارک‌های محله ای در دستور کار قرار گرفت که در سال گذشته احداث هفت پارک در دستور کار قرار گرفت که به‌زودی این مکان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تعداد ۱۹ پارک محله ای در اختیار شهروندان قرار گرفت. شهردار صدرا گفت: هشت‌هزار اصله درخت و درختچه در سال گذشته در فضای سبز شهری کاشت شد و ۱۲هزار مترمربع گل‌های فصلی کاشت شد. در روز درخت‌کاری نیز ۴هزار اصله درخت به صورت رایگان بین مردم و در مجتمع‌های مسکونی میان شهروندان توزیع شد.
 اولویت با رضایتمندی شهروندان است
در ادامه این مراسم، عزیزی رئیس شورای اسلامی صدرا هم در این نشست گفت: خبرنگاران برای پیشرفت صدرا می‌توانند کمک‌دهنده باشند و آرامش شهر صدرا برای شورای اسلامی و شهرداری صدرا مهم است. وی ادامه داد: تعداد کل مصوبات شورای ششم شهر صدرا ۴۲۷ مصوبه بوده است. عزیزی با تأکید بر انجام اقدامات فرهنگی و عمرانی در صدرا بیان کرد: رضایتمندی مردم برای ما مهم بود و با مشورت با معتمدان و کارشناسان و مردم صدرا در این راستا در سال ۱۴۰۱ در این راستا تلاش کردیم و یک سری برنامه‌های بلندمدت هم در نظر گرفتیم که با تعامل شهردار شیراز قرارداد یک پارک ۹هکتاری در فاز ۲ و ساختمان شهرداری در فاز یک صدرا با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) محقق شده است. وی افزود: زیباسازی فضای شهری هم از اولویت‌های شورای اسلامی ششم صدرا بوده است و در همین راستا ۷ میدان را زیباسازی کرده ایم. عزیزی اضافه کرد: با شرکت عمران صدرا، کمک ۳۰۰میلیارد تومانی در خصوص فضای سبز شهر صدرا جذب کرده ایم.
 اهمیت نخستین جشنواره ادبی شهر صدرا
وی تأکید کرد: برای هویت بخشی به شهر صدرا، نخستین جشنواره ادبی شهر صدرا اقدام خوبی توسط شهرداری صدرا بود و اداره کل ورزش و جوانان هم باید از حوزه ورزشی صدرا حمایت کند. عزیزی در خصوص اهدای پاداش به پرسنل شهرداری صدرا هم تصریح کرد: اهدای پاداش به کارکنان شهرداری صدرا باید هدفمند شود و پاداش‌ها به صورت عملکردی تعیین شود.
 از نهضت آسفالت تا احداث ایستگاه آتش‌نشانی
کشاورز، سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا هم گفت: سال آینده ۸۰۰هزار مترمربع آسفالت در صدرا به انجام خواهیم رساند و احداث ساختمان آتش‌نشانی برای شرق صدرا از دیگر برنامه‌های آتی صدرا خواهد بود. وی ادامه داد: برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در یک کمپ در صدرا ۴میلیارد تومان هزینه کرده ایم که پلاک‌کوبی می‌شوند و ۲ دامپزشک با تجهیزات و امکانات عقیم‌سازی را انجام می‌دهند. تنها شهرداری فارس هستیم که اسلحه بیهوشی داریم و هر سگ ۱‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان هزینه عقیم‌سازی دارد. مهدی کشاورز، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا هم گفت: بودجه سال آینده ۶۰۰میلیارد است که در سال جاری ۳۰۰میلیارد پیش بینی شده بود و با تلاش شهردار و با متمم بودجه، افزایش داشت. وی افزود: 80هزار مترمربع آسفالت خواهیم داشت و بلوار‌های صدرا را از متمم بودجه آسفالت می‌کنیم و آتش‌نشانی و ساختمان برای شرق صدرا از محل بودجه احداث خواهد شد و در سال‌های گذشته پیش‌بینی 
آسیب داشتیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی