[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تهاجم کرونا به ۲۰ شهر فارس، روزنامه شیراز نوین

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ۲۰ شهرستان استان فارس از جمله شیراز، در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به افزایش شهرهای دارای وضعیت زرد کرونایی در فارس گفت: بر اساس آخرین اعلام وضعیت کرونا در کشور، ۲۰ شهرستان فارس شامل شیراز، استهبان، ارسنجان، اقلید، پاسارگاد، جهرم، خرامه، خرم‌بید، داراب، زرقان، سروستان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، بیضا، کوار، کوه‌چنار، جویم، کازرون و لارستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
او با ابراز نگرانی نسبت به افزایش ملایم موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان طی روزهای اخیر، افزود: این شیب ملایم افزایشی در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی که هرساله با افزایش سفرهای هموطنان و دید و بازدیدهای خانوادگی همراه است، نگرانی‌ها را در خصوص گسترش مضاعف چرخه‌های انتقال این بیماری، افزایش داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه شیراز و استان فارس هرساله یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان فارس محسوب می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای پایانی اسفند، شاهد ورود گسترده مسافران نوروزی به استان فارس و شهر شیراز بوده ایم که همین امر، ضرورت رعایت بیش از پیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد. دکتر حسینی از مردم استان فارس خواست تا با پایبندی جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، سلامت خود و اطرافیان را در ایام نوروز حفظ کرده و سال جدید را با سلامت و تندرستی کامل آغاز کنند.
او همچنین مراجعه به موقع برای دریافت واکسن کرونا را با هدف افزایش ایمنی بدن در برابر این بیماری برای افرادی که دوز دوم یا سوم واکسن را دریافت نکرده اند، دیگر راهکار مراقبتی در شرایط کنونی عنوان کرد و به ویژه از گروه‌های در معرض خطر، نظیر بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان، مادران باردار، بیماران پیوند اعضا و بیماران دچار نقص سیستم ایمنی بدن خواست تا در این زمینه اقدام کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی