[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

نمایشگاه قرآنی رویداد محور است، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت این استان به ‌صورت رویدادمحور برگزار خواهد شد، گفت: در نمایشگاه امسال صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان که با موضوع نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با تلاش‌های گسترده قرآن را از مهجوریت درآوریم، گفت: تلاش زیادی برای تغییر سیاست در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت داشتیم که امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.
وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های متعددی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت فارس همکاری دارند، افزود: نمایشگاه امسال به صورت رویدادمحور برگزار خواهد شد و امتیاز این کار هم آن است که در آن صرفاً فروش محصولات فرهنگی نیست بلکه بحث تولید محتوا و مباحث قرآنی مانند مراسم جزءخوانی قرآن، محافل و نشست‌های تخصصی در آن دنبال می‌شود.
قانعی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس با توجه به برودت هوا که فضای سربسته‌ای است،‌ مناسب دانست.
وی تأکید کرد: همزمانی نمایشگاه امسال با چند نمایشگاه دیگر انشاالله موجبات رونق بیشتر و استقبال مخاطب از نمایشگاه خواهد شد.
قانعی ادامه داد: مدیریت مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز در راه‌اندازی نمایشگاه قرآن و عترت نقش ویژه را ایفا کرده است و انشاالله با اهتمام ویژه سایر اعضای شورای توسعه قرآنی استان، نمایشگاه امسال تفاوت فاحشی با دوره‌های قبل از نظر کمی و کیفی خواهد داشت. نمایشگاه امسال در روز 16 فروردین ه زمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) افتتاح خواهد شد و تا 19 فروردین ماه مصادف با اولین شب قدر ادامه خواهد داشت و از همه مردم عزیز و علاقمندان به فرهنگ قرآنی برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.
دستغیب، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: باید تلاش شود تا یک مکان و زمان ثابت برای نمایشگاه قرآن و عترت فارس مشخص شود تا مردم هر ساله بدانند دقیقاً در چه روزهایی و در چه مکانی این نمایشگاه برپا می‌شود. وی با بیان اینکه بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همین محل دائمی نمایشگاه‌های فارس است، گفت: پیشنهاد می‌شود برای عرضه و فروش محصولات تخفیفاتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده و نشست و محافلی برای آنان برگزار شود.
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی فارس در نمایشگاه قرآن و عترت
نماینده اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس هم با اشاره به حضور این نهاد در نمایشگاه قرآن و عترت استان گفت:‌ در این غرفه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان را انجام خواهیم داد.
محمد جوان‌بخت، گفت:‌ در نمایشگاه قرآن و عترت فارس امسال حضور گسترده‌ای خواهیم داشت.
وی نمایش نسخ قدیمی قرآن کریم را از جمله فعالیت‌های غرفه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه قرآن و عترت فارس برشمرد و افزود: در این غرفه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان را انجام خواهیم داد. جوان‌بخت از برپایی محافل قرآنی میان کتابداران استان خبر داد و گفت:‌ همچنین در غرفه کتابخانه‌های عمومی معرفی کتب قرآنی را برای عموم مردم برگزار خواهیم کرد.
یزدانی، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای فارس هم در این نشست گفت: در بحث اطلاع‌رسانی کماکان همکاری لازم را با نمایشگاه قرآن و عترت استان خواهیم داشت اما برای ارتباطات زنده باید فضاسازی لازم انجام شود.
امین امیری، نماینده اداره تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست بر ضرورت تسهیل رفت و آمد مردم به نمایشگاه قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: باید سرویس‌دهی رایگان برای متقاضیان بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت در نظر گرفته شود.
زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنا و مدیر روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس نیز در این نشست بر ضرورت ایجاد کانال ارتباط خبری برای این نمایشگاه تأکید کرد و گفت:‌ از آنجا عمده اطلاع‌رسانی در عصر کنونی از طریق فضای مجازی است لذا باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به تبلیغات و معرفی گسترده این نمایشگاه در فضای مجازی انجام شود.
وی بیان کرد: خبرگزاری ایکنا، مطابق روال هر سال در طول برپایی نمایشگاه اخبار متعددی را از تمام برنامه‌ها و بخش‌های نمایشگاه منتشر می‌کند که خود می‌تواند الگویی برای سایر رسانه‌ها و استان‌ها باشد.
حضور مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت فارس الزامی است
دستیار استاندار فارس در امور قرآنی خواستار اطلاع‌رسانی گسترده برای نمایشگاه قرآن و عترت شد و بیان کرد: حضور مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت الزامی است و باید مقدمات حضور آنان فراهم شود زیرا حضور دستگاه‌ها به تنهایی در این نمایشگاه کفایت نمی‌کند.
عطاءالله امیدواری با تأکید بر اهمیت حفظ جایگاه قرآن در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت ادامه داد:‌ چندین دوره تجربه برگزاری نمایشگاه قرآن داشتیم که باید آسیب‌ها و نقاط ضعف دوره‌های قبل را شناسایی و برطرف کنیم. وی همچنین بر ضرورت دعوت عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه قرآن تأکید کرد و گفت: به دلیل مسافت فضای نمایشگاه بین‌المللی باید حتماً تسهیلاتی برای رفت‌و‌آمد مردم در نظر گرفته شود.
امیدواری خواستار اطلاع‌رسانی گسترده برای نمایشگاه قرآن و عترت شد و افزود: حضور مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت الزامی است و باید مقدمات حضور آنان فراهم شود زیرا حضور دستگاه‌ها به تنهایی در این نمایشگاه کفایت نمی‌کند. این قاری برجسته استان فارس با بیان اینکه مراسم جزءخوانی قرآن بعد از نماز مغرب و عشا در نمایشگاه دنبال شود، گفت: باید شأن این مراسم را رعایت کنیم و حتماً موارد مربوط به حضور قرآن‌دوستان را مدنظر قرار دهیم.
بهنام جعفری، رئیس دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم در این نشست گفت: دارالقرآن آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) در این نمایشگاه حضور خواهد داشت و در آن فعالیت‌های ترویجی و آموزشی را ارائه خواهیم داد.
تسهیل رفت و آمد به نمایشگاه قرآن و عترت فارس
مدیرکل زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآن و عترت این استان در شهرک گلستان، گفت:‌ سرویس‌های رایگان از پایانه‌های اتوبوسرانی به مقصد نمایشگاه برای مردم در نظر گرفته می‌شود.سیدمجتبی علوی، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام بهار قرآن گفت:‌ قطعاً امسال که آغاز آن با ماه رمضان و پایان آن با ماه رمضان است، سال خوبی خواهد بود و از برکات آن همه ما بهره خواهیم برد. وی اظهار کرد: قطعاً اهمیت و ارزش و جایگاه قرآن و این کتاب آسمانی به گونه‌‌ای است که باید بهترین اقدامات را برای آن انجام دهیم لذا باید نمایشگاهی برپا کنیم که شأن و جایگاه این کتاب مقدس حفظ شود و به بهترین شکل ممکن برگزار شود. علوی با بیان اینکه از دو سه ماه قبل جلسات هماهنگی نمایشگاه قرآن و عترت در معاونت گردشگری استانداری فارس برگزار شده است، گفت:‌ در این جلسات یک سری موارد مصوب شد که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.
مدیرکل زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تصریح اینکه نمایشگاه مذکور مستقیم تحت نظر استاندار و امام جمعه خواهد بود، افزود: بنا شده است که آموزش حج و زیارت و اربعین در نمایشگاه قرآن و عترت انجام شود. وی برپایی جلسات جزءخوانی با حضور قاریان مطرح  کشوری با همکاری نهادهای مختلف را از جمله برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت:‌ هر شب باید شب شعر و داستان قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت برای کودکان و نوجوانان برپا شود. علوی با بیان اینکه همچنین به منظور تسهیل رفت‌و‌‌آمد مردم به نمایشگاه قرآن و عترت، بنا شده است معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز سرویس‌های رایگان را در تمام پایانه‌ها در نظر بگیرد، گفت: همچنین از پزشکان جهادی نیز درخواست شده است تا ویزیت رایگان در این نمایشگاه انجام شود. مدیرکل زیارتی استانداری فارس با تصریح اینکه همچنین در یک روز میز خدمت برای استاندار و برخی از مدیران ارشد استان در این نمایشگاه برگزار خواهد شد، اعلام کرد: بنا شده است تا اتاق اصناف هر روز افطاری ساده را در نمایشگاه توزیع کند. وی اظهار کرد: همچنین بناست تا قرآن‌های نفیس انتشارات نویدگویی نیز در این نمایشگاه برپا شود و کارگاه آموزشی کتیبه‌های قرآنی هم در این نمایشگاه برگزار خواهد شد. علوی با تأکید بر اینکه باید جایگاه رفیع سومین حرم اهل بیت(ع) را به صورت بین‌المللی و جهانی تبلیغ کنیم، گفت: همچنین باید یک سری غرفه‌ها هم برای این کار در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی