[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گیاهان آپارتمانی آرام‌بخش و کاهش دهنده استرس ، روزنامه شیراز نوین

گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی فواید دیگری هم دارند که یکی ازاین ویژگی ها ضد استرس بودن آنهاست. پس در هنگام خرید به ویژگی آنها بیشتر دقت کنید.
به گزارش نمناک، همانطور که می‌دانید امروزه مشکلات زیادی به دلیل استرس و اضطراب در خانه و محل کار به وجود می‌آید. با وجود اینکه در حال حرکت به سمت مدرن‌سازی هستیم و با کسب درآمد بیشتر، استانداردهای بهتری را برای خود به ارمغان می‌آوریم اما، در مراقبت از بدن، ذهن و در نهایت سلامت خود ناتوانیم و در دنیایی زندگی می‌کنیم که مشکلات روان بیش از هر چیز دیگری رایج است.
بر اساس مطالعات، اختلالات روانی یکی از علل اصلی بیماری و ناتوانی در سراسر جهان است، بنابراین بسیار مهم است که اقداماتی را برای ریشه‌کنی و کاهش استرس در محل کار و خانه انجام دهیم به همین دلیل به معرفی گیاهانی می‌پردازیم که به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند.
گیاه ریحان
گیاه ریحان یکی از رایج‌ترین گیاهانی است که می‌توانید در خانه‌ها پیدا کنید زیرا این گیاه دارای خاصیت ضد استرس است که به تسکین استرس و اضطراب کمک می‌کند. از برگ‌های ریحان برای مصارف زیادی مانند سس سالاد، درمان زخم معده، نیش حشرات و گلودرد استفاده می‌شود. این گیاه به عنوان یک آداپتوژن عمل می‌کند (ماده ای طبیعی که به بدن کمک می کند تا با استرس سازگار شود) به همین دلیل است که داشتن آن در خانه یا محل کار می‌تواند وضوح ذهنی را بهبود بخشد.
گیاه یاسمن
این گیاه شاداب نه تنها دارای گل‌های زیبا و چشم‌نوازی است، بلکه یک راه طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب در محل کار و خانه می باشد. گیاه یاسمن به کاهش سطح اضطراب و استرس کمک می‌کند. همچنین با افزایش بهره‌وری و ایجاد یک محیط تازه و بوی خوب به داشتن احساس بهتر کمک می کند. این گیاه زیبا نه تنها دکور اتاق را روشن می‌سازد، بلکه با عطر و اکسیژن تازه خود به شاداب نگه داشتن محیط نیز کمک می‌کند.
گیاه آلوئه‌ورا
گیاه آلوئه‌ورا به دلیل خواص غنی و فواید بی‌نهایت برای سلامتی همیشه یکی از بهترین انتخاب‌ها‌ در بین مردم برای خانه‌ و افراد پرکار بوده است. ابزارهای الکترونیکی اثرات مضری بر انسان می‌گذارند، با داشتن این گیاه داخل خانه به کاهش تشعشعات مضر دستگاه‌های الکترونیکی در خانه کمک کنید. این گیاه تصفیه کننده طبیعی هواست که به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند.
گیاه مار
گیاه مار یکی از بهترین گیاهان استرس‌زاست که می‌توانید آن را در خانه و محل کار خود نگهداری کنید. نگه داشتن گیاه مار در اتاق خواب یا روی میز اداری، با از بین بردن سموم مضر و تأمین هوای تازه، تنفس را بهبود می بخشد. این گیاه را با ظاهر منحصربه‌فرد می‌توان در یک گلدان کوچک زیبا نگهداری کرد تا به کاهش سردرد، سوزش چشم و مشکلات تنفسی کمک کند.
گیاه اسطوخودوس
یکی از تسکین‌دهنده‌ترین گیاهانی که باید در خانه و محل کار نگهداری کرد، گیاه اسطوخودوس است که به خاطر رایحه بهشتی خود شناخته شده است. بو و عطر مسحورکننده این گیاه به آرامش ذهن، تسکین اضطراب و استرس و به خواب بهتر کمک می‌کند. این گیاه داخلی بسیار زیبا است و به زیبایی دکوراسیون منزل می‌افزاید.
گیاه بابونه
گیاه بابونه یکی از بهترین گیاهان تنش‌زا برای نگهداری در خانه و محل کار است. این گیاه علاوه بر زیبایی ظاهری، فواید زیادی برای سلامتی دارد. چای بابونه یکی از طعم‌های معروف چای است که توسط مردم کشورهای خارجی مصرف می‌شود و به کاهش ناراحتی معده کمک می‌کندو  همچنین با افزایش متابولیسم و بهبود سیستم گوارش، بدن را پاک می‌سازد.
نخل پروانه
نخل پروانه یک گیاه تصفیه کننده بسیار محبوب برای کاهش استرس است که می‌توان آن را در منازل و هم در ادارات نگهداری کرد. این گیاه به کاهش سطح اضطراب و فشار خون و به نوبه خود بهبود وضعیت روحی و جسمی کمک می‌کند و سموم مضر هوا که بر سلامت افراد تأثیر می‌گذارد را از بین می‌برد. مراقبت از این گیاه آسان است پس حتماً یک گیاه نخل پروانه برای خانه و محل کار خود تهیه کنید.
گیاه نعناع
گیاه نعناع با رایحه نعنایی به ما کمک می‌کند تا در خانه و محل کار با طراوت و شاداب بمانیم. این گیاه به دلیل وجود منتول در کاهش استرس و اضطراب معروف است و در طول روز ما را سرشار از انرژی نگه می‌دارد. با قرار دادن یک گلدان کوچک روی میز اداری یا قفسه کناری اتاق خواب می‌توانید انرژی خود را تا پایان روز تخلیه نکنید.
گیاه پیچک
پیچک یک گیاه خانگی مفید برای تسکین استرس و اضطراب است زیرا سردرد را کاهش می‌دهد و باعث خواب راحت می‌شود. این گیاه آویزان برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی مفید است و موجب تسکین علائم آلرژی خواهد شد. این گیاه بهترین گیاه برای شرایط نامطلوب هوا می‌باشد و به دور نگه داشتن بیماری‌های منتقله از هوا کمک می‌کند. به دلیل کمیاب بودن آن، ممکن است نتوانید این گیاه را به راحتی در بازار پیدا کنید.
گل داوودی
گل های داوودی می‌توانند به کاهش علائم نگرانی و استرس کمک کنند. این گل‌ها در واقع گیاهان تسکین‌دهنده استرس هستند که باید در خانه و محل کار نگهداری شوند. گل داوودی فعالیت ژن‌های خاصی را که در موقعیت‌های استرس‌زا بیش از حد تحریک می‌شوند، کاهش می‌دهد. این گیاه به چای طعم عالی می‌بخشد و مصرف چای آن به کاهش استرس و افزایش متابولیسم کمک می‌کند.
رزماری
اگر رزماری را تنها به عنوان یک گیاه طعم‌دهنده به غذا می‌دانید، در اشتباه هستید زیرا نگهداری رزماری در خانه به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول در خون کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد عطر رزماری می‌تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد و به کاهش علائم اضطراب کمک کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی