[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تخلف، پارکینگ‌ها را زیر ذره‌بین برد ، روزنامه شیراز نوین

شهر شیراز به دلیل برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی، در طول سال پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشور به این دیار سفر می‌کنند و نیاز مبرمی به استفاده از پارکینگ‌های عمومی دارند تا با خیال آسوده به گشت‌وگذار بپردازند.
به گزارش ایرنا، یکی از مکان‌هایی که علاوه بر شهروندان، مسافران و میهمانان نیز نیاز مبرمی به آن دارند، پارکینگ‌های عمومی است تا شهروندان خودرو خود را با خیال آسوده در آنجا پارک کرده و به گشت‌وگذار و بازدیدهای خود بپردازند.
در این بین عملکرد پارکینگ‌ها و میزان رضایتمندی مردم از خدمات‌دهی آنها بسیار مهم است، اما گاهی مشاهده می‌شود که برخی پارکینگ‌ها نه تنها خدمات‌دهی مناسبی ندارند، بلکه در دریافت هزینه پارک خودرو نیز بیش از نرخ مصوب از مراجعان دریافت می‌کنند و این مسئله موجب نارضایتی شهروندان و مسافران و گردشگران می‌شود.
عمده‌ترین مشکلی که شهروندان پس از مراجعه به پارکینگ جهت پارک خودرو با آن مواجه می‌شوند، بحث دریافت هزینه پارک توسط پارکینگ است که این هزینه برخی مواقع بیش از نرخ مصوب دریافت می‌شود.
در کنار این، رعایت نکردن فاصله مناسب در پارک خودروها که سوار و پیاده شدن راننده و سرنشینان را با سختی همراه می‌کند و همچنین ممکن است موجب وارد آمدن خسارت به خودرو نیز شود یا دریافت سوئیچ از مالکان خودرو و جابه‌جایی چندین باره خودرو برای خروج سایر خودروها از پارکینگ از جمله مواردی است که شهروندان در مراجعه به پارکینگ‌های عمومی ممکن است با آن مواجه شوند. معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: شهروندان در صورت مواجهه با تخلفات پارکینگ‌های عمومی سطح شهر و مکان‌هایی مانند ترمینال‌ها و فرودگاه به ویژه در بحث دریافت هزینه پارک خودرو یا خودداری از صدور قبض، از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ این تخلفات را گزارش کنند.
مهدی حسنی افزود: تمامی پارکینگ‌های عمومی موظف‌اند که نرخ‌نامه مصوب را در ابتدای ورودی پارکینگ و در جایی که کاملاً از جانب شهروندان قابل مشاهده باشد، نصب کنند و طبق همان نیز نسبت به دریافت هزینه توقف خودرو اقدام کنند.
وی ادامه داد: بازرسان سازمان صمت فارس به منظور صیانت از حقوق شهروندان، بازرسی‌های منظم و دوره ای از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر انجام می‌دهند و چنانچه مواردی از تخلف نیز از سوی شهروندان گزارش شود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس، با اشاره به شناسایی ۲۰ مورد تخلف در پارکینگ‌های عمومی شهر شیراز به ارزش یک‌میلیارد و ۲۴۷میلیون ریال در طرح نوروزی امسال، افزود: همزمان با تعطیلات نوروز امسال، با توجه به حضور گسترده مسافران و میهمانان نوروزی در شیراز، طرح نظارتی ویژه این ایام با جدیت دنبال شد. حسنی بیان کرد: مجموع بازرسی‌های روزانه از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر که با مشارکت بازرسان سازمان صمت استان، بازرسان سازمان ترافیک شهرداری و بازرسان اتاق اصناف مرکز استان انجام شد، منجر به کشف این تعداد تخلف صورت گرفته توسط این پارکینگ‌ها شد. وی گفت: پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی شیراز ارجاع شده تا برخورد قانونی لازم با هدف بازدارندگی از بروز تخلف در کسب‌وکارهای این صنف خدماتی صورت گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی