[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یک کارگردان تئاتر: تپه ۸۸۸ به تونس نمی‌رود ، روزنامه شیراز نوین

یک کارگردان تئاتر که نمایشش برای اجرا در جشنواره تونس دعوت شده، ابراز تأسف کرد که به دلیل همراهی نکردن نهادهای فرهنگی، احتمال لغو این اجرا وجود دارد.
نمایش «تپه ۸۸۸» نوشته و کار افشین ناصری برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر ۲۴ ساعته تونس دعوت شده ولی کارگردان این نمایش گفت با وجود پیگیری‌هایی که انجام داده، هنوز موفق نشده برای تهیه بلیت سفر این گروه نمایشی، حمایتی جذب کند.
او در گفتگو با ایسنا توضیح داد: نمایش «تپه ۸۸۸» اثری ضد جنگ است و داستان آن در دوره جنگ دوم جهانی برای یک گروهان رخ می‌دهد. ما امیدوار بودیم با شرکت در این جشنواره، پیام‌آور صلح و دوستی ایرانیان باشیم ولی متأسفانه تاکنون هیچ‌یک از بخش‌های فرهنگی برای انجام این سفر از ما حمایت نکرده‌اند و اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند، به‌ناچار اجرای ما در جشنواره تئاتر تونس لغو خواهد شد.
ناصری که در بوکان فعالیت می‌کند، با اشاره به روند پذیرش نمایشش در جشنواره تئاتر تونس یادآوری کرد: سال گذشته فیلم نمایش «تپه ۸۸۸» را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر ۲۴ ساعته تونس فرستادیم و مدتی بعد از سوی این جشنواره اعلام شد که نمایش ما برای اجرا در این رویداد پذیرفته شده است اما در حال حاضر برای تهیه بلیت سفر گروه‌مان دچار مشکل هستیم. برای حل این مشکل، ابتدا با اداره ارشاد استان خودمان، آذربایجان غربی رایزنی کردیم که مدیرکل ما به وزیر ارشاد نامه نوشتند و ماجرا با معاون پارلمانی ارشاد هم پیگیری شد و در مرحله بعدی با دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم گفت‌وگو کردیم ولی این پیگیری‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است. با این حال امیدواریم در مدت زمان کوتاهی که باقی مانده، در این زمینه به نتیجه برسیم چون حیف است که سفر یک گروه نمایشی به دلیل بلیت، لغو شود.
ناصری با ارائه توضیحاتی درباره این جشنواره اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر ۲۴ ساعته تونس هر سال میزبان چندین گروه آسیایی و اروپایی است و امسال نیز با حضور ۵۰ اثر نمایشی از کشورهای گوناگون برپا می‌شود. ویژگی این جشنواره این است که به مدت ۴ روز و به صورت ۲۴ ساعته برگزار می‌شود و امسال هم قرار است دوره جدید آن هشتم تا یازدهم اردیبهشت ماه در شهر کاف تونس برگزار شود.
در پیگیری ایسنا برای طرح مشکل این گروه نمایشی، مشخص شد از آنجا که این گروه به صورت شخصی با جشنواره نامبرده رایزنی کرده، بخش دولتی برای حمایت از این سفر، دستش چندان باز نیست. از سوی دیگر با توجه به اینکه جشنواره نامبرده اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و درخواست این گروه از درخواست‌های سال جدید تلقی می‌شود و در این مقطع هنوز بودجه‌های بخش دولتی پرداخت نشده است و این بخش برای حمایت از چنین مواردی، محدودیت دارد.
از سوی دیگر گفته می‌شود که مرکز هنرهای نمایشی بابت برگزاری جشنواره تئاتر فجر هنوز بدهی‌هایی دارد و در چنین شرایطی، در صورت تأمین بودجه، طبیعتاً تسویه‌حساب بابت برگزاری جشنواره تئاتر فجر در اولویت قرار می‌گیرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی