[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یادگاری استراماچونی ، روزنامه شیراز نوین


«مهدی قایدی» برای کسب عنوان بهترین گل‌زن استقلالیِ فصل، باید تمرکزش را از روی دریبل زدن بردارد.
به گزارش فوتبال360، مهدی قایدی با گلی که این هفته به ذوب‌آهن زد، بهترین گل‌زن این فصل استقلال شده است. قایدی به طور مشترک با کوین یامگا، 7 گل زده است. با این تفاوت که ضربات پنالتی نقشی در گل‌های قایدی ندارند و او هیچ وقت از روی نقطه پنالتی گلی برای استقلال نزده است. یامگا اما، پنالتی‌زن اول این تیم است و به جز یک مرتبه، تمامی پنالتی‌هایش را گل کرده است. قایدی حالا گلزن‌ترین بازیکن استقلال در جریان مسابقات این فصل است و می‌تواند برای اولین ‌بار، یک عنوان ویژه را هم کسب کند. مهدی قایدی در 4 فصل قبلی که برای استقلال بازی کرده بود، هیچ‌گاه بهترین گل‌زن تیمش نبود. عنوانی که این فصل شانس تصاحب آن را دارد. 
قایدی در اولین فصل حضورش در استقلال، گلی نزده بود. در لیگ هجدهم، 2 گل زد. لیگ نوزدهم، تنها فصلی بود که تعداد گل‌های زده قایدی، دورقمی شد و 10 گل زد. با این حال، بهترین گل‌زن استقلال شیخ دیاباته بود که 15 گل زد. دیاباته در مجموع لیگ، حذفی و آسیا هم در آن فصل 4 گل بیشتر از قایدی زده بود. فصل پس از آن هم مهدی قایدی با زدن 7 گل، استقلال را ترک کرد. در این فصل، قایدی دوباره 7 گل زده و 6 بازی فرصت دارد که این آمارش را ارتقا بخشد. 
آمار «متریکا» نشان می‌دهد قایدی در فصل‌هایی تأثیرگذاری بیشتری روی گل‌ها داشته که دریبل کمتری زده است. او در اولین فصل حضورش در استقلال، در هر بازی به طور میانگین 3.6 دریبل می‌زد. فصلی که همانطور گفته شد، گلی نزد و فقط یک پاس‌گل داد. قایدی فصل بعد از آن هم تعداد دریبلش حدودا 2 برابر پاس‌های کلیدی‌اش بود. بلوغ فوتبال قایدی را می‌توان در لیگ نوزدهم جست‌وجو کرد. فصلی که با حضور آندره‌آ استراماچونی روی نیمکت استقلال، او برای اولین‌ بار در دوران حضورش در لیگ برتر، تعداد دریبلش بیشتر از پاس‌های کلیدی‌اش نبود. قایدی یاد گرفته بود که از هیجان سکوها برای کار با توپ فاصله بگیرد و بیشتر توپ را به گردش در بیاورد. دستاورد آن، شکوفایی مهدی قایدی بود که با 10 گل و 5 پاس‌گل، مؤثرترین فصل حضورش در لباس استقلال را تجربه کرد. با جدایی استراماچونی، قایدی همچنان همان مسیر را ادامه داد. او در لیگ بیستم هم تعداد دریبلش به متوسط 0.7 در هم بازی کاهش یافت. فصلی که قایدی با تأثیرگذاری روی 13 گل، نگاه مدیران شباب‌الاهلی را جلب کرد و لژیونر شد. ستاره بوشهری استقلال در این فصل هم تعداد خلق موقعیت‌هایش بیشتر از دریبل‌هایش بوده ولی نسبت به 2 فصل قبلی حضور در استقلال، تعداد دریبلش روندی افزایشی داشته است. آماری که در چند هفته اخیر دوباره کاهش یافته تا شاهد گل‌زنی‌های پیاپی او باشیم. آماری که نشان می‌دهد قایدی برای کسب عنوان بهترین گل‌زن استقلال در این فصل، کافی است دریبل کمتری بزند و تمرکز و توانش را روی ضربات نهایی بگذارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی