[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بودجه را محقق می‌کنیم ، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز برنامه‌های سال جدید را بر اساس نقشه راه ۱۴۰۴ دانست و گفت: بودجه امسال ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است که با عزمی راسخ آن را 
محقق می‌کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار این کلان‌شهر که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه شیراز در جمع نمازگزاران سخن می‌گفت، با تبریک دو بهار طبیعت و قرآن و گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، اقدامات شهرداری را در ابعاد گوناگون سال گذشته تاکنون تشریح کرد.
او با گریزی به تأثیر تورم و گرانی در سال گذشته به تأثیر آن در شهرداری نیز اشاره و اظهار کرد: با وجود این، با تلاش خانواده بزرگ شهرداری توانسته‌ایم اقدامات ارزنده‌ای را رقم بزنیم و شعارها و سخنان خود را به منصه ظهور برسانیم.
شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه با حمایت‌های شورای اسلامی شهر، فعالیت‌های شهرداری را در دو برهه زمانی آبان‌ماه تا دی‌ماه و بهمن‌ماه تا پایان سال تعریف کنیم، اظهار کرد: در این دو بازه زمانی شاهد آغاز عملیات اجرایی یا افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های متعددی در عرصه‌هایی نظیر عمرانی، گردشگری، فرهنگی، محیط‌زیست، خدمات شهری و ورزشی بوده‌ایم‌.
اسدی بیان کرد: در فاز نخست طی پنج مرحله علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری ۶۰ پروژه با اعتبار ۴۶۶میلیارد تومان، ۴۷ پروژه هم با اعتبار ۶۹۲۴میلیارد تومان کلنگ‌زنی یا آغاز عملیات اجرایی داشتیم.
به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز، ۷۷ پروژه در ۴۰ محله کم‌برخوردار با اعتبار ۵۲۰میلیارد تومان به‌منظور محرومیت‌زدایی مدنظر قرار گرفت و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.
او به جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز در فاز دوم طی هفت مرحله از ۱۲ بهمن‌‌ماه تا ۲۸ اسفندماه در سال ۱۴۰۱ اشاره و عنوان کرد: ۱۱۲ پروژه با اعتبار ۱۳هزار و ۴۱۰میلیارد تومان نیز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد یا به افتتاح و بهره‌برداری رسیدند‌. اسدی به افتتاح، بهره‌برداری و مسافرگیری فاز نخست خط ۲ قطار شهری شیراز در بهمن‌ماه اشاره و بیان کرد: در دهه فجر، ۳ ایستگاه از میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) مورد بهره‌برداری قرار گرفت و سعی می‌کنیم دیگر ایستگاه‌های این فاز را تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.
آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ خط ۲ از میدان آزادی تا فضیلت و خط ۳ از تقاطع بصیرت تا ایستگاه ‌آهن از دیگر فعالیت‌های عمرانی بود که شهردار کلان‌شهر شیراز به آن اشاره کرد.
اسدی در ادامه سخنان خود در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به تهیه و تنظیم سند چشم‌انداز شیراز ۱۴۰۴ با ۹۸۶ پروژه در ابعاد مختلف اشاره کرد.
او گفت: ۳ درصد بودجه عمرانی به محرومیت‌زدایی و ۳ درصد دیگر آن به مسجدمحوری اختصاص یافته است.
رشد ۳۰۰درصدی بودجه شهرداری در بازه زمانی یک‌ساله از دیگر اقدامات قابل‌توجهی بود که مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به آن اشاره و اظهار کرد: امروز شاهد فعالیت عمرانی شهرداری از اعماق چند ده متری زمین تا ارتفاعات هستیم و با فعالیت شبانه‌روزی در حال انجام پروژه‌های مختلفی هستیم تا شیرازی متفاوت‌ به مردم این شهر تقدیم کنیم.
شهردار شیراز به آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌ محلی با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان نیز اشاره و بیان کرد: در این تصفیه‌خانه با فناوری پیشرفته، فاضلاب به آبی مناسب برای آبیاری باغات کشاورزی تبدیل می‌شود‌.
اسدی در ادامه سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه مختلفی بین دستگاه‌ها و نهادهای استانی و شهری و شورای اسلامی شهر گفت: این تفاهم‌نامه‌ها به‌منظور تقویت فرهنگ شهروندی نظیر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی منعقد شده است.
راه‌اندازی مرکز داده بزرگ شهرداری شیراز با اعتباری بیش از ۲۰۰میلیارد تومان تحت‌عنوان دیتاسنتر از دیگر مواردی بود که این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به آن پرداخت و به پرداخت 3هزارمیلیارد تومان بدهی شهرداری در سال گذشته اشاره کرد.
شهردار شیراز به اقدامات برای ایجاد پارک آبی، باغ پرندگان، آکواریوم، شهربازی و تله‌کابین در بوستان کوهستانی دراک اشاره و بیان کرد: احیای مجموعه تاریخی قصر ابونصر و برم دلک نیز به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری جنوب‌شرقی این کلان‌شهر از دیگر فعالیت‌های شهرداری در سال گذشته بوده است.
اضافه‌شدن۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهری نیز از فعالیت‌های شهرداری در حوزه حمل‌ونقل مسافر بوده است که اسدی به آن پرداخت‌. 
او گفت: انتقال شهرداری شیراز به ساختمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پس از ۸۰ سال و تبدیل ساختمان قدیم به موزه بلدیه، عضویت شهرداری در هیئت‌مدیره شهرهای تاریخی جهان، دبیری شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی و قرارگرفتن شهرداری در جمع دستگاه‌های برتر ستاد اقامه نماز به‌واسطه فعالیت‌های عمومی در ترویج اقامه نماز، از دیگر فعالیت‌های شهرداری شیراز بوده است.
شهردار شیراز برنامه‌های سال جدید را بر اساس نقشه راه ۱۴۰۴ دانست و تصریح کرد: بودجه امسال ۲۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است که با عزمی راسخ آن را 
محقق می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی