[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سکه شکست ، طلا آرام شد ، روزنامه شیراز نوین

فعال بازار طلا با اشاره به رشد ۵۱ دلاری بهای اُنس جهانی در هفته گذشته گفت: حباب سکه نیز در هفته گذشته با کاهش یک میلیون تومانی همراه بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت بازار طلا در هفته‌های گذشته اظهار داشت: در هفته گذشته پس از شروع کاری بازارها در کشور و تحولات سیاسی و اقتصادی که در سال جدید شاهد بودیم، بازارهای مالی در دنیا دچار تحولات و تغییرات خاصی بودند از جمله موضوع تعطیلی و ورشکستگی برخی بانک‌ها در آمریکا مطرح شد، از طرفی با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا؛ پیش‌بینی می‌شد قیمت جهانی طلا با افزایش همراه باشد.
وی افزود: بر همین اساس چهارشنبه گذشته نرخ جهانی طلا به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۲ هزار و ۲۶ دلار رسید که برای اُنس جهانی رکورد بی‌سابقه‌ای است البته در ادامه با کاهش همراه بود و هر اُنس طلا به ۲ هزار و هفت دلار رسید اما در هر صورت نسبت به ابتدای هفته ۵۰ دلار افزایش قیمت داشت.
این فعال بازار طلا بیان کرد: با افزایش ۵۰ دلاری اُنس جهانی طلا انتظار می‌رفت قیمت طلا در بازار داخل نیز با افزایش همراه باشد اما چنین نشد.
وی گفت: در روزهای تعطیل که واحدهای مجاز خرید و فروش ارز تعطیل بود شاهد قیمت‌گذاری و افزایش نرخ ارز بودیم و همین موضوع باعث شده بود که قیمت طلا و ارز با افزایش همراه باشد اما با شروع به کار رسمی بازارها، نرخ ارز سیر نزولی داشت و قیمت طلا و ارز در هفته‌ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن با کاهش همراه بود.
کشتی‌آرای تأکید کرد: در آخرین معاملات روز گذشته سکه طرح قدیم و طرح جدید هر کدام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۶۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر قیمت دادوستد شد. وی ادامه داد: با توجه به مناسبت‌هایی که در ایام نوروز داشتیم و تقاضایی که در بازار برای هدیه دادن برای این نوع سکه وجود داشت حباب ربع سکه در حال افزایش بود اما مجدداً با عرضه پنج ربع سکه توسط بانک مرکزی در مرکز مبادله طلا و ارز به‌ازای هر کارت ملی باعث شد قیمت ربع سکه و حباب آن با کاهش بیشتری همراه باشد و می‌توان گفت اقدام بانک مرکزی موجب تعدیل قیمت‌ها شد. این فعال صنفی گفت: قیمت هر مثقال طلای آب‌شده که مبنای معاملات در بازار طلای داخلی است ۳۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۸ هزار تومان کاهش هفتگی داشت.
وی اضافه کرد: حباب سکه نیز در هفته گذشته با کاهش یک میلیون تومانی همراه بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.
کشتی‌آرای تصریح کرد: در مجموع بازار طلا در هفته گذشته بازار متعادلی با توجه به افزایش ۵۱ دلاری اُنس جهانی طلا بود و اگر اُنس جهانی طلا ۵۱ دلار افزایش نمی‌یافت شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها و حباب سکه در بازار داخلی بودیم.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با کاهش نرخ ارز و با توجه به مناسبت‌های سیاسی که با کشورهای منطقه داریم در نتیجه این روند شاهد افزایش ارزش ریال و کاهش نرخ ارز و در نتیجه اُفت قیمت طلا باشیم.
کشتی‌آرای ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بازار طلا در هفته آینده آرام باشد و شاهد رونق فعالیت و ثبات در این بازار باشیم.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی