[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«جنگ جهانی سوم» و «تفریق» در استانبول، روزنامه شیراز نوین

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی و «تفریق» از مانی حقیقی در چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم استانبول در کشور ترکیه حاضر هستند.
به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم استانبول که دوره ۲۰۲۳ آن از ۷ تا ۱۸ آوریل (۱۹ تا ۳۰ فروردین) برگزار می‌شود در بخش مسابقه اصلی بین‌الملل خود، امسال میزبان نمایش فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی است. ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بود، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت و در فهرست فیلم‌های جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ نیز قرار گرفت و اخیراً نیز سه جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت کرده است. این فیلم اخیراً از سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فریبورگ سوئیس نیز جایزه ویژه هیئت داوران مسابقه اصلی و نیز تقدیرنامه هیئت داوران جوان را کسب کرد. همچنین فیلم سینمایی «تفریق» از مانی حقیقی هم در بخش «بهترین‌های جشنواره‌ها» در جشنواره استانبول به نمایش گذاشته می‌شود. «تفریق» در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره تورنتو به نمایش گذاشته شد و پس از آن در بازار جشنواره برلین برای خریداران بین‌المللی عرضه شد.
چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول، امسال فیلم‌های «عروسک» به کارگردانی زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد، «عصب کشی» به کارگردانی امیر توده‌روستا و شش فیلم کوتاه از ساخته‌های مریم تفکری شامل «زخم غایب»، «کیف ایرانی»، «نظر بازی»، «بخش‌هایی از یک نامه به کودکی که متولد نشده»، «من یک گناه پرشور مرتکب شدم» و «شعر و سنگ» را به نمایش می‌گذارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی