[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روش کدبانوها برای گرفتن تلخی لیمو عمانی، روزنامه شیراز نوین

استفاده از لیموعمانی به غذاها عطر فوق‌العاده‌ای می‌دهد اما در برخی مواقع ممکن است موجب ایجاد تلخی در غذا شود که روش‌هایی نیز برای گرفتن تلخی آن وجود دارد.
به گزارش نمناک، لیموعمانی یا همان لیموترش شیرازی خشک‌ شده یکی از بهترین و پرکاربردترین چاشنی‌هاست که در تهیه انواع غذاهای ایرانی به‌کار می‌رود. لیموعمانی طعم ترش و عطر فوق العاده‌ای را به غذاهای ایرانی به خصوص قیمه و قورمه‌سبزی می‌بخشد اما گاهی پیش می‌آید که استفاده از لیمو باعث ایجاد تلخی در غذا می‌شود. اگر شما نیز به دلیل طعم بسیار خوبی که لیموعمانی به خورشت‌ها می‌دهد، نمی‌توانید از خیر آن بگذرید و از طعم‌دهنده دیگری استفاده نمایید، این بخش را بخوانید تا با روش‌های گرفتن تلخی لیموعمانی آشنا شوید.
چطور تلخی لیموعمانی را بگیرم؟
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید تا حد زیادی مانع از ورود تلخی لیموعمانی به غذا شوید:
لیموعمانی را بخیسانید:
برای گرفتن تلخی لیموعمانی، آن را بشویید و با چنگال سوراخ کنید و در آب ولرم برای مدت نسبتاً کوتاهی بخیسانید و سپس داخل خورشت بریزید. در این روش شما باید از لیموعمانی بیشتری استفاده نمایید زیرا ممکن است با خیساندن لیموعمانی طعم ترش آن نیز کاهش یابد.
هسته یا تخم لیمو عمانی را خارج کنید:
یکی از علت‌های تلخی لیموعمانی به هسته یا تخم لیمو مربوط می‌شود، بنابراین قبل از استفاده از لیموعمانی برای جلوگیری از تلخ شدن غذا، لیموعمانی‌ها را از وسط نصف کنید، سپس تخم‌های آن را خارج کنید و در 20 دقیقه پایانی پخت خورشت به قابلمه اضافه کنید تا خورشت شما طعم بی‌نظیری یابد.
لیمو‌عمانی را بجوشانید:
برای اینکه تلخی لیمو‌عمانی گرفته شود، لیموعمانی را در آب برای چند دقیقه بجوشانید و آب آن را دور بریزید، سپس از لیموهای جوشیده شده در غذا استفاده کنید.
از پودر لیموعمانی استفاده کنید:
برای اینکه خورشت شما طعم تُرشی داشته باشد و لیموعمانی آن را تلخ نکند، از مقدار کمی لیموعمانی پودر شده استفاده کنید. توجه کنید استفاده از پودر لیموعمانی ممکن است باعث تیره شدن رنگ خورشت شود.
نکات مهم در استفاده از لیمو‌عمانی
قبل از ریختن لیموعمانی در غذا روی آنها چند سوراخ کوچک ایجاد کنید.
زود انداختن لیموعمانی‌ها در غذا سبب می شود غذایتان بیش از حد طعم لیموعمانی به خود بگیرد، پس لیمو را در دقایق آخر پخت غذا در آن بریزید.
از خوردن لیموی داخل خورشت صرف نظر کنید زیرا لیموعمانی در خورشت بیشترین مقدار چربی را به خود جذب می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی