[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

آمادگی تیم شهید شاملی برای مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا ، روزنامه شیراز نوین

تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، حریفان خود را در بیست‌و‌پنجمین دوره رقابت‌های هندبال مردان باشگاه‌های آسیا که به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود را شناخت، هرچند در گروه سختی قرار دارد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، تیم شهید شاملی که در گروه B این رقابت‌ها قرار دارد باید به مصاف الکویت، الدحیل قطر که سابقه قهرمانی در آسیا دارند، النجمه بحرین، نایب‌قهرمان، باشگاه جوانان چین و باشگاه تاشکند ازبکستان برود.
همچنین در گروه A این مسابقات هم تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان دیگر نماینده ایران، باشگاه هند، باشگاه عمان، کزما اس سی کویت و الریان قطر قرار دارند و به نظر می‌رسد، سپاهان کار آسانی در این گروه داشته باشد.
شاملی و دومین تجربه آسیایی
نماینده کازرون برای دومین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کند، این تیم در اولین حضور در دروه بیست‌و‌سوم که خردادماه ۱۴۰۰ در شهر جده عربستان برگزار شد در گروه سختی قرار گرفت و با پنج شکست و بدون برد و قرار گرفتن در جایگاه نهم با جام بیست‌و‌سوم وداع کرد.
همچنین این تیم به‌عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ‌برترهندبال ایران، دیگر نماینده ایران در بیست‌وچهارمین دوره این مسابقات بود که در سال ۲۰۲۲ در حیدرآباد هند برگزار شد و به دلایل گوناگون از حضور در جام باشگاه‌های آسیا انصراف داد و تنها صنعت‌مس کرمان، نایب‌ قهرمان دوره قبلی لیگ ‌برتر ایران، حضور داشت.
۲ تیم قهرمان و نایب‌قهرمان در گروه B
تیم‌های الدحیل قطر و الکویت کویت در دوره بیست‌و‌چهارم و بیبست‌و‌سوم مسابقات جام باشگاه‌های آسیا عنوان قهرمانی را کسب کردند و تیم النجمه بحرین هم یک نایب‌قهرمانی و یک مقام سوم آسیا را در کارنامه دارد تا کار تیم شهید شاملی را در بیست‌و‌پنجمین دوره سخت‌تر کند.
تیم‌های ایرانی هنوز قهرمان آسیا نشده‌اند
طی بیست‌وچهارمین دوره‌ای که مسابقات جام باشگاه‌های آسیا برگزار شده است، تیم ذوب آهن اصفهان ۲ بار مقام سوم را کسب کرده است و تیم فولاد مبارکه اصفهان با یک مقام نایب‌قهرمانی و یک مقام سومی، تیم‌های پرافتخار ایران در جام باشگاه‌های آسیا هستند اما هنوز هیچ تیمی از ایران به مقام قهرمانی دست نیافته است.
کویتی‌ها پرافتخارترین تیم آسیا
همچنین تیم‌های کویتی با کسب ۶ عنوان قهرمانی و ۶ نایب‌قهرمانی، پرافتخارترین تیم آسیا دراین جام هستند، قطر با پنج قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی، ۲ عنوان سومی، عربستان با یک قهرمانی، ۲ نایب‌قهرمانی و ۲ عنوان سومی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و این امر بیانگر این است که تیم‌های عربی، روی هندبال به‌مانند فوتبال خیلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
کشورهای عربی به‌ویژ قطر در سال‌های گذشته پس از فوتبال روی هندبال هم سرمایه‌گذاری کلانی کرده‌اند و افتخارات خوبی هم در سطح ملی و باشگاهی در آسیا دست‌‌وپا کرده‌اند.
آنها با گرفتن بازیکنان خوب خارجی و همچنین استفاده از مربیان بین‌المللی هم اینک در آسیا حرف اول را می‌زنند و لیگ‌های معتبری هم راه انداخته‌اند که می‌توان به لیگ ستارگان قطر اشاره کرد.
الدحیل قطر رکورددار آسیا
در جام باشگاه‌های آسیا، تیم الدُحیل قطر با پنج قهرمانی، سه نایب‌قهرمانی و ۲ مقام سومی رکورددار است و تیم السد این کشور با پنج قهرمانی و ۲ سومی در رده دوم قرار گرفته است؛ تیم‌های الکاظمیه و القادسیه کویت هر یک با ۲ قهرمانی سوم مشترک هستند.
النجمه بحرین
النجمه بحرین دیگر تیمی است که در گروه شهید شاملی قرار دارد، این تیم هم ۲ بار به فینال آسیا راه یافته و تیم ملی این کشور هم با کسب قهرمانی در آسیا جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرده بود.
بدین ترتیب اگر نگاهی به سابقه تیم‌های عربی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم، می‌بینیم که حریفان تیم شهید شاملی بارها عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرده‌اند و همیشه مدعی بودند؛ از این رو، کار نماینده کازرون در گروه B آسیا سخت است هر چند بازی‌ها به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
تیم‌های هندبال مردان و بانوان شهید شاملی چند سالی است که با استفاده از بازیکنان بومی روی این رشته توپی در استان فارس خوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند و حاصل این حضور، کسب یک مقام قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در رده مردان و یک عنوان نایب‌قهرمانی هم در رده بانوان است تا یکی از تیم‌های موفق در لیگ برتر در۲ سال گذشته باشند.
این تیم برای حضوری قدرتمند در مسابقات مهم نیاز است تا تیم خود را با استفاده از چندین بازیکن مطرح داخلی و خارجی روانه این مسابقات کند.
تیم شهید شاملی هم‌اینک در جدول رده‌بندی لیگ برتر هندبال مردان، پس از انجام ۱۲ بازی با ۲۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و با تیم سپاهان اصفهان، مدعی قهرمانی در سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر هندبال مردان هستند.
الکویت و سابقه قهرمانی
تیم الکویت هم درجام باشگاه‌های آسیا یک مقام قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و یک عنوان سومی را در کارنامه دارد و کویتی‌ها روی هندبال سالهاست سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اند.
تیم‌های ناشناخته گروه B
تیم‌های باشگاه جوانان چین و باشگاه تاشکند ازبکستان در جام باشگاه‌های آسیا، تیم‌های ناشناخته‌ای هستند که نمی‌شود آنها را دست کم گرفت، هرچند برای نخستین بار است که به مرحله پایانی جام باشگاه‌های راه یافته‌اند، هندبال یکی از ورزش‌های محبوب ازبکستان است اما تاکنون مقامی نه در سطح ملی و نه در سطح باشگاهی برای این کشور به‌دست نیامده است.
۲ بازیکن کمکی به خدمت می‌گیریم
مالک، باشگاه شهید شاملی کازرون هم در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه فینال لیگ برتر، قرار است سوم و پنجم خردادماه در تهران برگزار شود، نمی‌شود برنامه خاصی برای جام باشگاه‌های آسیا داشت؛ چرا که ۶ روز بعد این مسابقات شروع می‌شود.
مهرتاش شاملی ادامه داد: تنها کاری که می‌شود انجام داد این است که یک یا ۲ بازیکن کمکی از بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی و یا بازیکنان کشورهای عربی در آنجا که نیاز به تقویت داریم به خدمت بگیریم و کار خاصی نمی‌شود انجام داد. به گزارش ایرنا، مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا از ۱۱ تا ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود. قهرمان این دوره از مسابقات جواز حضور در سوپورگلاب هندبال باشگاه‌های جهان به میزبانی عربستان را کسب خواهد کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی