[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

حافظیه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد، روزنامه شیراز نوین

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با حضور در صحن علنی شورای شهر، با اشاره به اینکه از چهار ماه قبل از فرارسیدن ایام نوروز ستاد خدمات سفر در سطح استان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: استان فارس به زعم بازرسانی که به فارس سفر داشتند، جزو منظم‌ترین استان‌های کشور بوده و جزو سه استان برتر در زمینه ارائه خدمات به مسافران نوروزی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران ستاد خدمات سفر استان، عنوان کرد: با توجه به نظم موجود میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری، شاهد ترافیک و شلوغی کمتری بودیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: در ایام نوروز تعداد وضعیت اقامت در استان فارس ۴میلیون و ۱۰۰هزار نفر بود که ۲میلیون و ۲۰۰هزار نفر مربوط به شهر شیراز بوده است. فرخ‌زاده با اشاره به قرارداشتن مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان در صدر تعداد بازدیدکنندگان کشور، افزود: حافظیه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه سعدیه، تخت‌جمشید و پاسارگاد تعداد ۱.۵میلیون نفر بازدیدکننده داشتند.
معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس یادآور شد: امسال با همتی که وجود داشت، در تصادفات منجر به فوت، ۱۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته در سطح استان فارس ثبت شده است که این آمار در بخش جرحی ۵ درصد کاهش داشته و در بخش خسارتی افزایش داشته‌ایم.
فرخ‌زاده اضافه کرد: بر اساس آمار اداره‌کل حمل‌ونقل جاده‌ای در استان فارس، تعداد تردد ۲۸میلیون بوده است که افزایش ۱۸درصدی نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است.
او همچنین با اشاره به موضوع اسکان مسافران نوروزی ادامه داد: اسکان ۶۵هزار زائر در جوار بقاع متبرکه و اجرای طرح آرامش بهاری در ۶۵۱ بقعه متبرکه استان فارس از جمله اقدامات نوروزی خدمات سفر استان فارس بوده است.
فرخ‌زاده به راه‌اندازی ۱۱۵ توفقگاه در ۳۰ کیلومتر باقی‌مانده تا شهرها اشاره کرد و گفت: این اقدام خود نقش مؤثری را در کاهش تصادفات در سطح استان فارس ایفا کرده است.
معاون استاندار در بخش دیگری از ارائه گزارش خود، به میزان سفرهای هوایی به استان نیز پرداخت و تصریح کرد: تعداد ۵۱هزار مسافر در بخش پرواز‌های داخلی و ۱۱هزار مسافر در بخش پروازهای خارجی به شهر شیراز و استان فارس سفر کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی