[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه قارچ سوخاری ، روزنامه شیراز نوین

قارچ سوخاری یکی از انواع پیش غذاهای پرطرفدار است که به‌عنوان یک پیش غذای بین‌المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای 4 نفر
قارچ: ۵۰۰ گرم
ماست چکیده: ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۱ عدد
آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران: ۱ قاشق چایخوری
آرد سوخاری و روغن: به اندازه کافی
آرد سفید: به اندازه کافی
نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول 
برای تهیه قارچ سوخاری مخصوص، ابتدا قارچ‌ها را به‌خوبی می شوییم و با یک دستمال تمیز خشک می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه یک کاسه بزرگ و جادار انتخاب می‌کنیم و ماست چکیده را به کاسه اضافه می‌کنیم.
 مرحله دوم 
حتماً از ماست پُرچرب بدون آب ( چکیده ) استفاده کنید. در این مرحله زعفران دم‌کرده را به‌همراه آب لیموترش، نمک و فلفل سیاه به کاسه می‌افزاییم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا به‌طور کامل با هم یکدست شوند.
 مرحله سوم 
سپس قارچ‌ها را داخل مواد قرار می‌دهیم و کمی مخلوط می‌کنیم تا تمام قارچ‌ها به مایه آغشته شوند. روی درب ظرف یک سلفون می‌کشیم و به‌مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا قارچ‌ها طعم دار شوند.
نکته: اگر زمان کافی دارید، بهتر است قارچ ها به مدت چند ساعت در مواد بمانند تا کاملاً طعم دار شوند.
 مرحله چهارم
پس از اینکه قارچ‌ها طعم‌دار شدند آنها را از یخچال خارج می‌کنیم و در ادامه، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه گود می‌شکنیم و به‌همراه ۱ قاشق غذاخوری ماست و آرد سوخاری خوب مخلوط می‌کنیم تا حالت خمیر شُل بگیرد.
 مرحله پنجم 
در ادامه آرد سوخاری و آرد سفید را به‌صورت جداگانه داخل دو کاسه مجزا می‌ریزیم و کنار دست‌مان قرار می‌دهیم. یک ظرف گود مانند شیرجوش، روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و به‌قدری روغن داخل ظرف می‌ریزیم که قارچ‌ها هنگام سرخ کردن شناور باشند.
 مرحله ششم
قارچ‌ها را از کاسه خارج می‌کنیم و داخل آرد سفید می‌زنیم؛ سپس داخل مخلوط تخم‌مرغ می‌زنیم و در آخر، داخل آرد سوخاری می‌غلتانیم و داخل روغن داغ می‌اندازیم تا سرخ شوند. به‌اندازه‌ای که ظرف جا دارد هم قارچ اضافه می‌کنیم تا سرخ شوند.
 مرحله هفتم 
نکته مهم در مورد سرخ کردن قارچ‌ها این است که حتماً از روغن مخصوص سرخ‌کردنی استفاده کنید زیرا روغن‌های خوراکی جذب غذا می‌شوند ولی روغن‌های سرخ‌کردنی به‌دلیل ترکیبات ویژه‌ای که دارند، جذب غذا نمی شوند.
 مرحله هشتم
پس از اینکه قارچ‌ها به‌طور کامل طلایی شدند آنها را از روغن خارج کرده و روی یک توری فلزی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی‌شان خارج شود. در پایان قارچ‌های سوخاری را در ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و به‌همراه سُس کچاپ سرو می‌کنیم.

 نکات کلیدی
قارچ سوخاری با پنیر
اگر می‌خواهید، قارچ سوخاری را با پنیر تهیه کنید باید پس از شست‌وشو و خشک کردن قارچ‌ها، ساقه‌هایشان را خارج کنید و کمی پنیر پیتزا داخل شکم قارچ قرار دهید. در تهیه قارچ سوخاری پنیری دیگر نیاز نیست قارچ‌ها را طعم‌دار کنید و می‌توانید پس از قرار دادن پنیر در شکم قارچ‌ها، آنها را به‌ترتیب در آرد سفید، تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.
روغن مخصوص قارچ سوخاری
برای سرخ کردن قارچ سوخاری، حتماً از روغن مخصوص سرخ‌کردنی استفاده کنید زیرا همان طور که در بالا توضیح دادیم جذب غذا نمی‌شود. نکته مهم‌تر اینکه روغن‌های خوراکی مثل روغن ذرت و روغن آفتابگردان تحمل حرارت زیاد را ندارند و خیلی زود می‌سوزند اما روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی به‌راحتی نمی‌سوزند و تحمل حرارت بالا را دارند.
ادویه و طعم‌دهنده‌های قارچ سوخاری
طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های مورد استفاده در قارچ سوخاری به‌طور معمول فلفل‌سیاه‌، آب لیموترش و زعفران هستند. البته اضافه کردن ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های دیگر هم می‌تواند باعث خوشمزه‌تر شدن قارچ سوخاری شود که بستگی به ذائقه شما دارد. مثلاً می‌توانید برای از ادویه‌هایی مثل پودر سیر‌، پودر پاپریکا و زنجبیل برای بهتر شدن طعم قارچ‌ها استفاده کنید.
قارچ سوخاری با دلستر
برای اینکه قارچ سوخاری را با دلستر تهیه کنید حتماً از دلستر کلاسیک یا همان دلسترهای تلخ و بدون طعم استفاده کنید. دلستر باعث می‌شود که قارچ سوخاری شما پفکی‌تر و تُرد شود البته باید مراقب باشید که بیش از حد دلستر اضافه نکنید که باعث ازهم‌پاشیدن قارچ‌ها شود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی