[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کاراته را تا سیاه چادرهای عشایر گسترش داده ایم!، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
14 هزار نفر کاراته کای رسمی ‌و در مجموع 20 هزارنفر فعال کاراته در فارس داریم که نشان دهنده استقبال جوانان و محبوبیت این رشته ورزشی دارد.
رئیس هیئت کاراته استان فارس درباره حال و روز کاراته استان می‌گوید: به لطف خدا کاراته فارس روزهای خوبی را سپری می‌کند. خانم فرشته محمودآبادی به عنوان داور جهانی دارای درجه B معرفی شد که یک درجه مانده به آخرین سطح داوری جهان، یعنی ایشان بالاترین درجه داوری در ایران را دارند. آقای سعید گندمی(با مربیگری آقای رضا جعفری) و آقای حمیدرضا رضایی(با مربیگری آقای جهرمی) برای حضور در اردوهای تیم ملی انتخاب شده‌اند که برای مسابقات آسیایی نونهالان آماده می‌شوند که اردوی تیم ملی در مشهد برگزار خواهد شد. همچنین خانم شیما آل سعدی در اردوی تیم ملی هستند برای حضور در مسابقات آسیایی. آقای محمدهادی محمدی هم به عنوان مربی تیم ملی جوانان انتخاب شده‌اند.
احمد مبارکی افزود: چند روز پیش مسابقات بین‌المللی کاپ آزاد ترکیه برگزار شد که ما در تیم بانوان سه نماینده داشتیم. خانم زهرا طارمی ‌در کاتای انفرادی امید سوم شد، خانم زهرا طاهری در کمیته 68 کیلوگرم سوم شد و خانم سارا روزی طلب نیز در کاتای نونهالان به مقام سوم دست یافت. آقای امید رجبی از داوران خوب ما و خانم زهرا قشقایی نژاد هم به عنوان مربی در مسابقات سطح کشوری حضور مستمر دارند.
وی درباره رخدادهای مهم این روزهای کاراته نیز گفت : اتفاق مهمی‌که در حال رخ دادن است، به ثمر رسیدن آرزویی است که انتظار آن تقریباً به نیم قرن رسیده و آن ساخت سالن کاراته استان فارس است. به همت اداره کل ورزش و جوانان و تلاش همکاران، به‌زودی خانه کاراته افتتاح خواهد شد و فقط کفپوش و سیستم روشنایی باقی مانده است. باید در این زمینه از آقای دکتر صفرپور تشکر کنم که قول مساعد دادند برای افتتاح این سالن در هفته تربیت بدنی اما خب بعضی کارها زمان بر بود و امکان پذیر نبود. خانه کاراته اولین خانه تخصصی کاراته در کل کشور است. حتی فدراسیون کاراته هم خانه کاراته ندارد و این اتفاق اولین بار در استان فارس رخ خواهد داد. چیزی حدود 960 متر مربع فقط تاتامی‌هایی است که در این سالن پهن می‌شود و این یعنی 9 تاتامی ‌برای انجام مسابقات خواهیم داشت.
مبارکی درباره مسابقات پیش رو گفت: مسابقات لیگ کاراته را از آبان‌ماه آغاز می‌کنیم. میزبان مسابقات قهرمانی کشور شده‌ایم و اگر بتوانیم مجوز شورای برون مرزی را بگیریم، مسابقات بین‌المللی را هم در دهه فجر خواهیم داشت.
متولی کاراته فارس درباره فعالیت‌های شهرستان‌ها در این رشته ورزشی گفت: ما سعی کرده‌ایم بر مبنای عدالت محوری، خیلی از برنامه‌ها و رویدادها را در شهرستان‌ها برگزار کنیم. مثلاً برگزاری کلاس‌های دانش افزایی را تا جای ممکن به شهرستان‌ها واگذار می‌کنیم. اردوی تیم‌های منتخب را گاهی به شهرستان‌ها می‌بریم و مسابقات را هم تا حد امکان در شهرهای دیگر استان فارس برگزار می‌کنیم. این کارها را می‌کنیم تا شهرستان‌ها فعال‌تر باشند. ما تنها استانی هستیم که 37 شهرستان داریم و جای خوشحالی دارد که با این وجود، اکثر شهرستان‌ها خانه کاراته دارند و موفق هستند. به غیر از مرودشت که وضعیت بسیار خوبی دارد، فسا، جهرم، اقلید، کازرون و خرامه هم وضعیت خوبی دارند. شهرستان‌هایی مثل خرم بید و بوانات هم به تازگی فعال شده‌اند. 
وی گفت: یک کار خوب دیگری هم که سعی کرده‌ایم انجام دهیم این است که شهرستان‌ها را سالی یکی دوبار از نظر مالی حمایت می‌کنیم. مبلغی را به هیئت‌های شهرستان تزریق می‌کنیم که بتوانند خودشان را جمع و جور کنند. یک کار دیگری که خیلی خوب پیش رفته این است که در روستاها، خانه کاراته روستایی تجهیز کرده‌ایم. چند هفته پیش در یکی از روستاهای کازرون با کمک آموزش و پرورش و سپاه، کلاس کاراته درست کردیم و قرار شد حتی در سیاه چادر مسابقات کاراته را برگزار کنیم.
احمد مبارکی رئیس هیئت کاراته فارس در پایان گفت: باید از تمام پیشکسوتان کاراته تشکر کنم. رؤسای سبک‌ها، رؤسای هیئت‌های شهرستان‌ها، مدیرکل ورزش و جوانان استان که حامی ‌ورزشکاران هستند و همیشه به حرف‌های ما گوش می‌دهند و پیگیری می‌کنند. و البته از اعضای هیئت کاراته تشکر می‌کنم که باعث شدند برای چهارمین سال پیاپی به عنوان هیئت برتر کشور انتخاب شویم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی