[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«اسکورسیزی» راضی به رقابت در کن می‌شود؟، روزنامه شیراز نوین

«تیری فرمو»، مدیر جشنواره فیلم کن اعلام کرد که امیدوار است «مارتین اسکورسیزی» متقاعد به نمایش فیلمش در بخش مسابقه اصلی جشنواره شود.
به گزارش ایسنا به‌نقل از واریتی، فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های رسمی هفتاد‌وششمین جشنواره فیلم کن در حالی چند روز پیش اعلام شد که یکی از مهم‌ترین فیلم‌های حاضر در جشنواره یعنی «قاتلان ماه کامل» ساخته جدید «مارتین اسکورسیزی» برخلاف انتظارها در بخش غیررقابتی نمایش داده می‌شود اما «تیری فرمو»، مدیر جشنواره کن در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که «اسکورسیزی» را متقاعد به حضور در بخش مسابقه و رقابت برای کسب نخل طلا کند.
مدیر جشنواره کن در پاسخ به پرسشی درباره عدم حضور فیلم جدید «اسکورسیزی» در بخش مسابقه گفت: «این خیلی جالب است زیرا وقتی فدریکو فلینی برای «زندگی شیرین» نخل طلا را بُرد، گفت دیگر به بخش مسابقه برنمی‌گردم» و اسکورسیزی هم در سال ۱۹۷۶ با فیلم «راننده‌تاکسی» موفق به کسب نخل طلا شد. بنابراین می‌توان‌گفت، با توجه به برخی اظهارنظرهایش به‌نظر می‌رسد به‌خاطر موقعیت معتبرش چیز زیادی برای به دست آوردن ندارد. به‌جز یک چیز که آن هم نخل طلاست و من فکر می‌کنم او باید به مسابقه برگردد.
«فرمو»، درباره مدت زمان ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای فیلم «قاتلان ماه کامل» و اینکه این موضوع مشکل‌ساز بوده، توضیح داد: «نمی‌دانم مدت زمان نهایی فیلم چقدر است، اما اجازه بدهید، بگوییم که برای من مشکلی نیست، تنها چیزی که می‌دانم این است که فقط پنج دقیقه طولانی‌تر از فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» است.
«قاتلان ماه کامل»، بر اساس کتاب پرفروش و غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» ساخته شده و داستان آن درباره مجموعه قتل‌هایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اوکلاهاما روی می‌دهد؛ زمانی که سرخپوستان منطقه اوسیج در زیرزمین‌های خود نفت کشف کردند و سپس تک‌به‌تک کشته شدند و با افزایش آمار قتل‌ها، سازمان تازه‌تأسیس اف‌بی‌آی پرونده را در دست گرفت و یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سازمان‌یافته تاریخ آمریکا افشا شد. 
این نخستین بازگشت اسکورسیزی به کن از سال ۱۹۸۵ ( ۳۸ سال پیش) است، زمانی که او برنده جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «پس از ساعات اداری» شد. اسکورسیزی، پیوند دیرین‌ با این جشنواره فرانسوی دارد. قبل از حضور در رأس هیئت‌داوران در سال ۱۹۹۸، برخی از نمادین‌ترین فیلم‌های اولیه‌اش را در کن ارائه کرد، به‌ویژه «راننده‌تاکسی» که در سال ۱۹۷۶ برنده نخل طلا شد و «سلطان کمدی» که هر دو با بازی «رابرت دنیرو» همراه بود. بازگشت اسکورسیزی و دنیرو به فرش قرمز کن برای یک فیلم، دستاورد مهمی برای «تیری فرمو» است، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ برای نمایش «مرد ایرلندی» در کن تلاش کرد اما این فیلم در نهایت در جشنواره فیلم نیویورک نمایش داده شد.
در این فیلم وسترن که ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده، «لئوناردو دی کاپریو» در نقش «ارنست برکهات» بازی می‌کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به‌نام «ویلیام هیل» با نقش‌آفرینی «رابرت دنیرو» است. در این فیلم «لیلی گلداستون» نیز در نقش همسر «دی کاپریو» بازی می‌کند. به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم رونمایی از «قاتلان ماه کامل» این است که این فیلم به تهیه‌کنندگی کمپانی نتفلیکس و برای عرضه در این سامانه نمایش آنلاین ساخته شده اما قانون محدودکننده‌ای نیز در فرانسه حاکم است که بر اساس آن، فیلم‌ها ۱۵ ماه پس از اکران در سینما می‌توانند در سامانه‌های نمایش آنلاین اکران شوند و جشنواره کن نیز یک قانون دارد که هر فیلم در بخش رقابت باید در سینماهای فرانسه اکران شود. «تیری فرمو»، ضمن اعلام اضافه‌شدن چند فیلم به بخش مسابقه اصلی جشنواره کن طی روزهای آینده، اعلام کرد متأسفانه امسال نمی‌توانیم میزبان نمایش فیلم «اوپنهایمر» ساخته جدید «کریستوفر نولان» و همچنین فیلم «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» باشیم، چراکه این آثار برای نمایش در کن آماده نمی‌شوند. هفتاد‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۶ تا ۲۷ می سال ۲۰۲۳ (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی