[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سبزی خوش‌طعمی که قاتل چربی‌ خون بالاست، روزنامه شیراز نوین

گُل‌کلم دارای خاصیت فراوانی است که یکی از مهم‌ترین خواص آن تنظیم چربی خون بدن است؛ گُل‌کلم، می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.
به گزارش بهداشت نیوز، گُل‌کلم یک سبزی شیرین و سبک با طعم بی‌نظیری است که می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های فصل زمستان برای سرو شدن کنار غذا باشد و همچنین دارای خواص بسیاری است که عبارت‌اند از:
۱. اگر ترکیبات موجود درگُل‌کلم با مصرف مرتب این نوع سبزی همراه شود، می‌تواند مانعی در برابر انواع سرطان‌ها باشد.
۲. گُل‌کلم، می‌تواند چربی خون بالا را پایین بیاورد و آن را تنظیم کند.
۳. هر پیمانه گُل‌کلم فقط حاوی ۲۵ کالری است، به این معنی که مصرف زیاد این ماده‌ غذایی موجب اضافه‌وزن نمی‌شود و همچنین جایگزین کم‌کالری مناسبی برای مواد غذایی پرکالری مانند برنج و آرد است.
گُل‌کلم به‌دلیل داشتن فیبر بالا، گوارش را کُندکرده و احساس سیری ایجاد می‌کند و در نتیجه فرد به‌طور خودکار به مصرف کالری کمتری طی روز روی خواهد آورد. خاصیت دیگری که در گُل‌کلم به کاهش وزن کمک می‌کند، پُرآب‌بودن این ماده‌ غذایی است؛ ۹۲ درصد وزن گُل‌کلم از آب تشکیل می‌شود و این در حالی است که مصرف مواد غذایی پُرآب و کم‌کالری با کاهش وزن بی‌ارتباط نیست.
طریقه مصرف گُل‌کلم
گُل‌کلم را می‌توانید به‌راحتی بخارپز کرده و کنار غذا میل کنید اما ترکیب آن با سیب‌زمینی پخته هم برای قرار گرفتن کنار بشقاب غذا بسیار خوشمزه خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی