[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پرونده صنایع راکد بسته می‌شود، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال جاری صنایع راکدی که تمایل به خروج از رکود دارند، در استان نداشته باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه ۲ شعار اصلی دولت سیزدهم، هم‌اکنون به ۲ شاخص ملی تبدیل شده است، افزود: ایجاد یک‌میلیون شغل و احداث یک‌میلیون مسکن در سال، ۲ شعار اصلی دولت بوده و است، که فارس در این ۲ حوزه، رتبه برتر را در بین استان‌های بزرگ کشور کسب کرده است؛ لازم است همچنان در سال جاری نیز این رتبه برای فارس حفظ شود.
استاندار فارس با اشاره به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به صورت جداگانه جلساتی را با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار و ظرفیت‌های قابل استفاده بودجه را برای هر دستگاه تشریح می‌کند.
ایمانیه ادامه داد: معاونت بودجه این سازمان به‌صورت ماهیانه گزارش چگونگی استفاده دستگاه‌ها از این ظرفیت را رصد کرده و به‌صورت مکتوب برای استانداری ارسال می‌کند. وی خواستار تشکیل شورای حمایت از اجرای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با حضور همه دستگاه‌ها و نهادها شد و تصریح کرد: شورایی متشکل از مسئولان دستگاه‌های حاکمیتی، امنیتی، نماینده ولی‌فقیه در استان، دادگستری، نمایندگان مجلس در استان و سایر مدیران اجرایی ایجاد شود و وظیفه همه اعضا مشخص شود تا بتوانیم شعار سال را به سهم خود، جامه عمل بپوشانیم. نماینده عالی دولت در استان فارس، نکته مهم دیگر موردتوجه مدیران استان را خروج کامل صنایع راکد باقیمانده عنوان کرد و گفت: به رغم همه زحمات شما عزیزان، هنوز برخی صنایع در استان راکد هستند که باید به‌صورت گروهی و دسته‌بندی‌شده مسائل مربوط به هر حوزه در جلسات رفع موانع تولید و کارگروه حمایت از سرمایه‌گذاری استان مطرح شود تا موانع پیش روی آنان را برطرف کنیم. ایمانیه عمده‌ترین دلیل رکود صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را کمبود نقدینگی اعلام کرد و افزود: سه‌شنبه‌های آخر هر ماه توسط اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان، عدد ریالی سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در فارس اعلام می‌شود.
وی ادامه داد: در هفته زمانی را برای ملاقات با سرمایه‌گذاران اختصاص داده‌ام که حل مسائل آن در دستگاه‌های اجرایی به نتیجه نرسیده است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی