[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توقف ارزآوری شیر خشک، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: صادرات شیر خشک از ابتدای سال جاری متوقف شده است؛ از این رو پیگیری اصلاح عوارض صادرات شیر برای امسال ضروری و مهم است. 
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در نشست با مدیران شرکت شیر پگاه که با حضور محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، تصریح کرد: با وجود عوارض صادرات شیر خشک فاقد توجیه اقتصادی می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت شیر پگاه فارس به‌همراه دیگر صنایع لبنی این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در جذب شیر خام تولیدی را دارا هستند، اظهار کرد: عدم صادرات شیر خشک به دلیل مطرح‌شده می‌تواند منجر به ایجاد مازاد تولید شیر دامداران و کاهش قیمت این محصول لبنی شود. 
وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل‌های انجام‌شده و احتساب کمترین میزان سود برای تولیدکننده، قیمت تمام‌شده هر لیتر شیر بیش از 140هزار ریال برآورد می‌شود، ابراز کرد: به همین جهت ترمیم قیمت و سازوکار خرید تضمینی برای محصول شیر باید در دستور کار مراجع تصمیم‌گیری قرار گیرد. او با اشاره به گستردگی حوزه وظایف در وزارت جهاد کشاورزی و ضرورت مدیریت چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان، بیان کرد: آماده همکاری و ارائه آمار، اطلاعات و پیشنهادات لازم به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ راهکار‌های ضروری هستیم.
در نشست رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس، علاوه بر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهدی علی‌پور مدیرعامل شرکت پگاه فارس، حمیدرضا ناظمی مدیرکل دامپزشکی، محمدحسن رزاق‌منش مدیر شعب بانک کشاورزی و تعدادی از دیگر مدیران استان حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی