[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معرفی چهره‌های سال هنـر، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری فارس با بیان اینکه نامزدهای چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی معرفی شدند،گفت: در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان معرفی می‌شود.
وحید نمازی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: معرفی چهره هنر انقلاب که ملاک انتخابش از بین فعالیت‌های هنرمندان در سال ۱۴۰۱ است از مهمترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب به‌شمار می‌رود.
نامزدهای چهره سال در رشته‌های مختلف هنری
رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: امسال هم نامزدهای چهره سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی در استان فارس معرفی شده‌اند و قرار است در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی به معرفی این چهره بپردازیم. این مراسم دوشنبه ۲۸ فروردین از نماز مغرب و عشا در سالن گلستان آرامگاه شیخ اجل، سعدی برگزار می‌شود.
نامزدها در بخش شعر و داستان
نمازی به معرفی نامزدهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی در رشته‌های مختلف هنری پرداخت و افزود: محمدحسین انصاری‌نژاد، ایوب پرندآور و سیده اعظم حسینی به‌عنوان نامزدهای رشته شعر معرفی شده‌اند و ساجده تقی‌زاده و حمد محمودی‌نورآبادی، نامزدهای رشته داستان هستند.
نامزدهای رشته هنرهای تصویری و تجسمی
وی ادامه داد: مجید ایزدی، فاطمه رعیت‌نژاد، مریم شیدا و نجمه طرماح، نامزدهای رشته مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری و اسماعیل اکسیری‌فرد، امین گودرزی و محمدعلی یزدانی، نامزدهای رشته هنرهای تصویری هستند.
رئیس حوزه هنری فارس گفت: در رشته سرود هم احسان تابنده، رضا دین‌پژوه و محمدمهدی یزدان‌بخش، نامزد شده‌اند و محمدحسین اکبری، امین برنجکار، محمدجواد زارع‌مهذبیه و احمدرضا سهرابی، نامزدهای رشته هنرهای تجسمی هستند.
نامزدها در رشته نمایش
نمازی بیان کرد: جواد عاجلی، عبدالصمد فهندژسعدی، اصغر گروسی و محمد هاشم‌زاده هم به‌عنوان نامزدهای رشته نمایش معرفی شده‌اند.
فضاسازی محیطی
وی ادامه داد: امسال فضاسازی محیطی با هدف ترویج هنر انقلاب اسلامی در خیابان‌های شهر شیراز انجام شد و با نصب تابلو در نقاط مختلف شهر فضاسازی و تبلیغات محیطی در محورهای اصلی و معابر صورت گرفت.
چه برنامه‌هایی در هفته هنر انقلاب برگزار شد؟
رئیس حوزه هنری فارس به بیان برنامه‌های اجرا شده در هفته هنر انقلاب پرداخت و گفت: آیین آغازین هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حسینه سیدالشهدا(ع)، روز جمعه ۱۸ فروردین همراه با برگزاری نمایشی ویژه در ابتدای مراسم در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در این مراسم، محسن قرائتی به‌عنوان شهید شاخص هنرمندان فارس در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.
مناجات‌خوانی و خلق آثار هنری در لیالی قدر
نمازی، مراسم احیای لیالی قدر با حضور هنرمندان شیراز را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و افزود: این مراسم با قرائت قرآن کریم، توسط قاریان ممتاز کشوری، قرائت دعای جوشن کبیر و ابوحمزه ثمالی و مناجات‌خوانی کتابت قرآن توسط هنرمندان خوشنویس و خلق آثار هنری در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار شد.
وی بیان کرد: مراسم لیالی مبارک قدر، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ۲۰ و۲۲ و۲۴ فروردین‌ماه با نوای حاج عباس زحمت‌کشان و حاج عبدالرحمن دانشجو برگزار شد و قربان ولیئی، محمود حبیبی‌کسبی و ایوب پرندآور در این مراسم به شعرخوانی پرداختند.
برگزاری پانزدهمین سالگرد شهادت شهیدان حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع)
نمازی، برگزاری پانزدهمین سالگرد شهادت شهیدان حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) در حسینیه رهپویان وصال را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب در شیراز قلمداد کرد و گفت: این برنامه با اجرا و خاطره‌گویی رضا برجی، مستندساز و اصغر نقی‌زاده، بازیگر، شعرخوانی نجمه آرمان، اجرا و رونمایی از قطعه موسیقی با صدای حامد فقیهی و اجرای نقاشی توسط مهران رحمانی، هنرمند برگزیده برنامه عصر جدید برگزار شد.
دیدار با هنرمند پیشکسوت جهرمی
نمازی دیدار با هنرمندان پیشکسوت فارس در هفته هنر انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری فارس در این هفته دانست و عنوان کرد: دیدار رؤسای حوزه هنری و بسیج هنرمندان استان با استاد نادر افسر، هنرمند پیشکسوت جهرمی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شد.
برگزاری کارگاه انتقال تجربه در جهرم
وی به برگزاری کارگاه انتقال تجربه در این هفته اشاره کرد و یادآور شد: این کارگاه ساعت ۱۵ جمعه ۲۵ فروردین‌ماه با حضور مصطفی شوقی و همراه با ضیافت افطار در مسجد حضرت امام حسین(ع) شهرستان جهرم برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی