[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نفتی‌ها قصد رفتن ندارند جنگ بقا جذاب‌تر از همیشه، روزنامه شیراز نوین

توقف صنعت‌نفت آبادان در دیداری بیرون از خانه باعث شد تا کورس بقا در لیگ بیست‌ودوم در اوج هیجان و حساسیت در 4 هفته پایانی دنبال شود. هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران، یکی از جذاب‌ترین و البته پرحادثه‌ترین هفته‌های لیگ بیست‌ودوم بود که شگفتانه‌های پرشماری را در دلِ خود گنجانده بود؛ از برتری 6 گله استقلال در ورزشگاه آزادی تا طلسم‌شکنی نفت مسجدسلیمان بعد از 20 هفته و کسب پیروزی و البته ثبت دومین بازی بدون باخت صنعت‌نفت آبادان. موفقیت تیم‌های نفتی در کسب امتیاز در هفته بیست‌وششم باعث شد تا در پایین جدول، معادلات تازه‌ای رقم بخورد و حالا روی کاغذ، حدس زدن نام 2 تیم سقوط کننده به لیگ یک بیش از پیش دشوار شده است.
بازگشت آسانسوری در انتظار مسی‌ها؟
مس کرمان در ابتدای لیگ بیست‌ودوم توانست بعد از 8 سال دوری از سطح اول فوتبال ایران جواز حضور در لیگ برتر را به‌دست آورد اما حالا در آستانه به پایان رسیدن این فصل از رقابت‌ها، احتمال بازگشت آسانسوری مسی‌ها به لیگ یک وجود دارد. شاگردان فرزاد حسین‌خانی تا پایان هفته بیست‌وششم، 21 امتیاز به‌دست آورده‌اند که نکته مهم درباره روند نتیجه‌گیری نارنجی‌پوشان، ناکامی آنها در رسیدن به پیروزی در 6 بازی گذشته است که باعث شده تا جایگاه مس در لیگ برتر به‌خطر بیفتد.
مسی‌ها که از 18 امتیاز ممکن فقط 3 امتیاز به‌دست آورده‌اند، حالا در حالی باید خود را مهیای 4 بازی پایانی فصل کنند که تیم‌های مس رفسنجان، تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی و سپاهان اصفهان، انتظار شاگردان حسین‌خانی را می‌کشند و باتوجه به فرم مس کرمان در هفته‌های گذشته به‌نظر می‌رسد که آنها کار بسیار دشواری را در پیش‌روی خود دارند و یک لغزش دیگر می‌تواند باعث نزدیک‌تر شدن نارنجی‌پوشان به منطقه قرمز جدول شود.
«ویسی» به‌دنبال خلق یک معجزه
عبدالله ویسی بعد از آنکه پذیرفت در نقش سرمربی صنعت‌نفت آبادان کارش را در هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ودوم آغاز کند، توانسته در سبک بازی نفتی‌ها تغییرات مهمی را ایجاد کند و در 4 بازی که صنعت‌نفت با هدایت ویسی در فصل جاری به میدان رفته، آنها تنها یک شکست یک‌گُله مقابل سپاهان داشته‌اند و در مقابل مس کرمان توانسته‌اند برنده شوند و در مصاف با تیم‌های ملوان بندرانزلی و پیکان تهران متوقف شده‌اند تا با کسب 5 امتیاز از 12 امتیاز ممکن به بقا در لیگ بیست‌ودوم امیدوار شوند.
نفتی‌ها با منطقه امن جدول فاصله‌ای 5 امتیازی دارند؛ آن‌هم در شرایطی که 4 بازی آینده باید به‌مصاف تیم‌های نساجی مازندران، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان بروند که بشه‌جز نساجی، 3 تیم دیگر جزو تیم‌های دارای رتبه تک‌رقمی در جدول هستند و همین مسئله شانس بقای صنعت‌نفت در لیگ بیست‌ودوم را کم‌رنگ نشان می‌دهد؛ مگر آنکه برخلاف نیم‌فصل نخست که در 4 بازی پایانی نفتی‌ها فقط یک امتیاز به‌دست آوردند، آنها بتوانند در 4 بازی پیش‌رو حداکثر امتیاز را به‌دست آورده و از مس کرمان در جدول پیشی بگیرند.
بقای مسجدسلیمانی‌ها، شبیه به عملیات غیرممکن!
نفت مسجدسلیمان یکی از 4 تیم برنده در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال ایران بود؛ برتری که با تک‌گل پیمان رنجبری در دیداری خانگی مقابل ذوب‌آهن اصفهان به‌دست آمد تا هم ابراهیم اشکش به اولین پیروزی‌اش در قامت سرمربی در لیگ برتر برسد و هم اینکه نفتی‌ها بعد از 20 مسابقه بتوانند طعم پیروزی را در فصل جاری بچشند. برد مقابل ذوب‌آهن شمار امتیازات نفت مسجدسلیمان را به عدد 16 رساند اما آنها برای رسیدن به منطقه امن جدول نیاز به کسب 6 امتیاز دارند.
شاگردان اشکش در 4 بازی پایانی فصل باید به‌مصاف تیم‌های فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی بروند که باتوجه به قدرت رقبای نفت و کسب صفر امتیاز از این 4 دیدار در دور رفت، زردپوشان مسجدسلیمانی برای بقا در لیگ بیست‌ودوم کار بسیار سختی دارند و به‌نظر می‌رسد که بقای نفت مسجدسلیمان شبیه به یک معجزه در پایان فصل جاری باشد. البته که پیروزی مقابل ذوب‌آهن باعث تزریق انگیزه به اردوی نفت شده و آنها امید دارند تا با خلق یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌ها در تاریخ لیگ برتر، بتوانند سهمیه خود را در سطح اول فوتبال ایران حفظ کنند.


                                                                                            

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی