[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شامگاه سیاسی احزاب فارس، روزنامه شیراز نوین

فعالان سیاسی و چهره‌هایی از طیف‌های مختلف با نگرش‌های متعدد در شامگاه بیست‌وششمین روز از ماه مبارک رمضان در نشستی با حضور استاندار فارس به گفت‌وگو پرداخته و حرف‌های بی‌پرده اما در فضایی صمیمی بیان کردند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، در این دیدار چهره‌های سیاسی زیرمجموعه ۲ طیف سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در فضایی صمیمی با حضور مدیریت ارشد استان فارس به گفت‌وگوی بی‌پرده اما در فضایی صمیمی نشستند و پس از آن نیز در کنار یکدیگر سر یک سفره افطار کردند.
استاندار سابق فارس در دولت دوازدهم در این دیدار ضمن قدردانی از استاندار فعلی برای تشکیل این نشست، گفت: گفت‌وگو بین اندیشه‌ها و افکار مختلف همواره در جامعه می‌تواند گره‌گشا بوده و موجبات توسعه کشور و استان را فراهم خواهد آورد.
عنایت‌الله رحیمی افزود: باید تلاش کرد که مشکلات امروز مردم را با نگاه علمی جامع دید. معیشت جامعه امروز با مشکل مواجه است که این مسئله منحصر به امروز نیست و در گذشته نیز وجود داشته و ممکن است به آینده نیز سرایت کند.
تفاوت نسل‌ها را درک کنیم
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه سفره مردم بزرگ‌تر شود و در تأمین معیشت موفق‌تر باشند، در ادامه عنوان کرد: قطعاً باید این مسئله را بپذیریم که نسل‌ها با هم تفاوت دارند و اولویت‌های نسل دیروز با اولویت نسل امروز بسیار فرق دارد.
استاندار سابق فارس نیازهای بشر را پویا دانست و گفت: نمی‌توان با قوانین ایستا به رفع دغدغه و مشکلات جامعه پرداخت و نیازهای نسل امروز باید در قوانین و روش‌ها دیده شود و به نسبت آن قوانینی به‌روز و پویا تدوین کرد تا بتوان به نیازهای جامعه به‌درستی پاسخ داد.
وی اضافه کرد: حکمرانان باید خود را نماینده واقعی مردم تلقی کرده و به خواست مردم تن دهند و حکمران نمی‌توان تصور این را داشته باشد که از مردم بهتر می‌فهمد.
مسئولان برای اجرای خواسته‌های مردم، نه علایق شخصی
رحیمی تأکید کرد: مردم مسئولان را انتخاب کرده‌اند که خواسته‌های جامعه را عملی کنند؛ مسئولان را انتخاب نکرده‌اند که آنها دیدگاه‌های شخصی خود را بر جامعه تحمیل کنند. وی با بیان اینکه باید در این زمینه گفتمان‌سازی شود، گفت: باید راهکارهایی ارائه شود که خواسته‌های مردم در قالب مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... محقق شود.
استاندار سابق فارس: گفتمان‌سازی ظرفیتی بی‌بدیل برای توسعه است
رحیمی اعلام کرد: قطعاً هر فردی که در جامعه اسلامی مسئولیتی را قبول می‌کند، در این مسیر گام بر خواهد داشت، اما ممکن است روش و سرعت‌ها متفاوت باشد.
وی با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی‌خواهد که خاطره بدی از او در اذهان باقی بماند، افزود: از میان اندیشه‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی می‌توان راهکارهای خوبی برای رفع مشکلات مردم و در جهت خواست جامعه پیدا کرد که این هدف با تداوم چنین نشست‌هایی عملی خواهد شد.
عضو حزب مؤتلفه اسلامی: شعار سال راهکار برون‌رفت از مشکلات است
غلامحسین چوبینی فعال سیاسی عضو حزب مؤتلفه اسلامی استان فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: همه آنچه در ذهن و فکر اغلب فعالان سیاسی داخل کشور وجود دارد، از آموزه‌های دینی نشئت گرفته است.
چوبینی افزود: امسال مهار تورم و رشد تولید شعار سال تعیین شده است که باید همگان برای تحقق این شعار اقدام کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تحول‌خواهی بدون مدیریت ناممکن است، گفت: تحول‌آفرینی باید به‌صورت جهادی انجام شود و این انتظار از مسئولان استان فارس وجود دارد که واقعاً به فکر تحول‌آفرینی باشند.
تحول‌آفرینی بدون تغییر ممکن نیست
این فعال سیاسی عنوان کرد: تحول بدون تغییر امکان‌پذیر نیست و به‌آسانی تحول ایجاد نخواهد شد و این هدف نیازمند عزم و اراده قوی است. تحول در سبک زندگی مردم، مدیریت نظام و ادارات و ارگان‌ها باید صورت پذیرد و مشخص نیست تا چه زمان باید منتظر این تحول‌آفرینی بود.
وی تصریح کرد: هنوز یک ماه از بیان شعار سال توسط رهبری نگذشته که خودروسازان قیمت‌ها را افزایش داده‌اند که این مسئله‌ای آشکار است و باید تدبیری برای آن اندیشید.
چوبینی همچنین خواستار تدوین راهکارهای غیرآسیب‌زا برای موضوع عفاف و حجاب در جامعه شد و گفت: مسئولان باید جایگاه احزاب را تقویت کنند و اگر این جایگاه را ارتقا نمی‌دهند، برای تضعیف آن نیز اقدام نکنند.
فعال اصلاح‌طلب: مظهر جمهوریت و اسلامیت نظام نیازمند پشتوانه مردمی است
احد بهجت‌حقیقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان فارس نیز در این نشست گفت: ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری برگزار خواهد شد که امسال از این جهت دارای اهمیت سیاسی بالایی است.
او اظهار کرد: قطعاً مدیریت ارشد استان فارس باید در سال جاری در راستای فعال‌ترشدن احزاب این استان گام بردارند و قطعاً یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که توانایی برگزاری پرشور انتخابات آینده را دارد، احزاب و شخصیت‌های سیاسی هستند.
وی مظهر جمهوریت و اسلامیت نظام را با پشتوانه مردمی محقق دانست که در انتخابات تجلی پیدا می‌کند و گفت: انتخابات پرشور و با مشارکت بالا باید مدنظر مسئولان باشد.
بهجت‌حقیقی با اشاره به رخدادها و آشوب‌های اخیر در سطح کشور بیان کرد: بخشی از این حوادث در پی غفلت بروز کرد که درنهایت این وضعیت به فضای سیاسی سرد در کشور منجر شده است و افراد دلسوز نظام باید یأس و ناامیدی در جامعه را رفع کنند.
وی با بیان اینکه ناامیدی سیاسی و مشکلات معیشتی در سطح جامعه وجود دارد، افزود: نگاه نسل جوان ناامید را می‌توان با ایجاد فضای گفتمان تغییر داد و مهم‌تر از آن مسئولان و رسانه‌ها باید از ایجاد هرنوع فضای یأس‌آلود در جامعه خودداری کنند.
عضو اصولگرای شورای شهر: تدبیر باید متکی بر شریعت باشد
غلامعلی ترابی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: مردم امروز گلایه‌هایی از نحوه تدبیر و اداره جامعه دارند. او اظهارکرد: به‌جای تدبیر شخصی، باید از تدبیر متکی بر شریعت بهره برد؛ در حالی که دیده می‌شود بعضی تدابیر اکنون در جامعه شخصی است که باعث بروز انحراف و نارضایتی خواهد شد.
وی معتقد است که باید تدابیر بر اساس حقیقت عالم، پروردگار و شرع مقدس اسلام باشد.
فعال اصولگرا: عمل‌های غیرمنطبق با اعتقادات، نسل جوان را سردرگم کرد
محمدحسین روزی‌طلب، فعال سیاسی اصولگرا نیز در این نشست صمیمی بیان کرد: مشکل نسل جدید ما این است که عمل و رفتار مسئولان را مطابق با اعتقادات اسلامی نمی‌دانند.
وی ادامه داد: امتحان در قدرت از امتحان در مشکلات و ضعف مهم‌تر است و این در رفتار ما دیده می‌شود و این برای نسل ما قابل‌قبول نیست.
وی اضافه کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مباحث مختلف اغلب در حد برگزاری سمینار و جلسه محبوس مانده و عملیاتی نشده که اگر اینگونه بود، مشکلات کنونی وجود نداشت. روزی‌طلب عنوان کرد: کارگزاران صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان رهنمود تلقی می‌کنند و در عمل خلاف آن عمل می‌شود؛ در حالی که بیانات رهبری در نظام به‌عنوان حکم حکومتی عمل شد و در پی آن اکنون ایران به قدرت نظامی در منطقه و جهان تبدیل شده است، اما در دستگاه‌های اجرایی ما از گذشته به این مهم عمل نشده است.
فعال اصولگرا: توطئه‌ها علیه نظام با بهره از همه ظرفیت‌های داخل نظام خنثی می‌شود
محمود نجابت فعال سیاسی اصولگرا نیز گفت: هجمه‌هایی وارد شده، اساس کشور و انقلاب را هدف قرار داده است که باید با بهره از ظرفیت‌های دینی و سیاسی تمام احزاب، این توطئه‌ها را خنثی کرد.
وی ادامه داد: دنیای استکبار با ماهیت سیاسی انقلاب اسلامی مشکل دارد و باید در این شرایط رفتارهای شفاف مدنظر قرار گیرد که این جزو شعارهای دولت سیزدهم است. وی اضافه کرد: افراد پاکدست ممکن است در هر طیف سیاسی باشند و می‌توان از ظرفیت این احزاب در پیشبرد امور بهره برد.
بستر انتقاد در جامعه فراهم شود
عبدالرحیم اسدی لاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان فارس نیز در این نشست از وجود دروغ در جامعه بین برخی مسئولان گلایه کرد و خواستار رعایت اصول انسانی و اسلامی شد.
وی افزود: گفتمان‌سازی به رفع مشکلات جامعه منجر می‌شود و بازکردن زمینه انتقاد در جامعه مزایای زیادی در پی دارد.
غفلت از نقش زنان در جامعه جبران‌ناپذیر است
فاطمه خسروپور، فعال سیاسی اصولگرا نیز در این نشست صمیمی به نگاهی که انقلاب به زنان پیش روی جامعه گذاشت، اشاره کرد و گفت: الگوهای بی‌بدیلی در تاریخ اسلام و عرصه‌های مختلف انقلاب داشتیم، اما در چهار دهه گذشته نسبت به نقش زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی غفلت شده است.
خسروپور افزود: حضور زنان در جامعه باید گسترش یابد و این مهم با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب امری ضروری است و در سطح استان فارس نیز باید این نگاه توسعه یابد.
مدیرکل سیاسی استانداری فارس: نشست‌های سیاسی در استان سلسله‌وار تداوم دارد
جواد قناعتی، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز در این نشست بیان کرد: سلسله‌نشست‌های سیاسی استان با حضور طیف‌های مختلف سیاسی از ابتدای دولت سیزدهم در سطح استان فارس برگزار شده و در آینده نیز تداوم دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی