[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سونامی تورم به بافت تاریخی رسید ، روزنامه شیراز نوین

جانشین ستاد تسهیلات خدمات سفر استان فارس با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام‌شده از تأسیسات گردشگری مستقر در بافت تاریخی از قیمت‌های مغایر با نرخ‌نامه در این اماکن انتقاد کرد و از سازمان میراث‌فرهنگی خواست برای سامان‌دهی این موضوع اقدامات عملی و اثرگذار انجام دهد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با اشاره به بازدید بازرسان اظهار کرد: در بافت‌های تاریخی و فرهنگی اقدامات مهم و ارزشمندی توسط ساکنان و مدیران شاغل در حوزه گردشگری انجام شده است.
به گفته جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان، عدم رعایت نرخ مصوب یا میزان وجوه دریافتی از گردشگران و زائران موضوع قابل‌تأملی در رعایت قوانین و ارائه خدمات باکیفیت در رویکرد معرفی شهر شیراز به ایرانیان و جهانیان است. معاون استاندار فارس با بیان اینکه خوش‌سلیقگی در سنت معماری مرمت‌های سنتی و بعضاً بازآفرینی فاخر شهری و ایجاد شرایط زیست‌بوم قدیم شیراز در ادوار تاریخی از نقاط مثبت بافت در این روزهاست، عنوان کرد: تعدادی از سرمایه‌گذاران، مرمتگران، مهندسان و علاقه‌مندان به بافت و برخی از ساکنان تلاش می‌کنند غبار سالیان سال را از چهره این اثر ارزشمند بزدایند. وی تأکید کرد: حمایت تمام‌قد میراث‌فرهنگی، بانک‌ها، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، فرمانداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان در سال۱۴۰۲ بیش از همه سال‌ها باید مشهود بوده و گزارش‌های مستمر به مردم و دستگاه‌های حاکمیتی ارائه شود. او خاطرنشان کرد: بودن زشتی‌هایی همچون وجود معتادان متجاهر یا جلوگیری از رخ‌دادن سرقت‌های خرد از جمله مواردی است که ساکنان و سرمایه‌گذاران در بافت تاریخی به‌عنوان مطالبه جدی خود از دستگاه‌های متولی قانون پیگیری می‌کنند. به اعتقاد فرخ‌زاده، بی‌تردید در سایه امنیت و آرامش شاهد شکل‌گیری رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی