[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه کودکان کم‌توان، روزنامه شیراز نوین

اولین کارگاه لیوان‌چینی و روپایی ویژه کودکان با نیازهای ویژه کشور در شیراز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس، اولین کارگاه آموزشی آشنایی با  لیوان‌چینی  با حضور ۱۸ ورزشکار  اوتیسم، سندروم‌داون و کم‌توان ذهنی، با حضور کمیته لیوان استان فارس، خانم ستوده‌فر و سرپرست کمیته ورزشی مؤسسه حامیان اوتیسم شیراز، محمد نظری  و خانم مشتاقی، نایب‌رئیس کمیته ورزشی حامیان اوتیسم شیراز و روزبه مهرپور، مسئول پاراکراسفیت استان فارس برای نخستین بار در کشور و در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) و کارگاه آموزشی روپایی با حضور ۲۰ ورزشکار (اوتیسم، سندروم‌داون و کم‌توان ذهنی) با حضور کمیته روپایی استان، آقای جوکار و مدیر عامل مؤسسه حامیان اوتیسم شیراز، رضا مرادی و سرپرست کمیته ورزشی حامیان اوتیسم شیراز، محمد نظری و نایب‌رئیس کمیته ورزشی حامیان اوتیسم شیراز، خانم مشتاقی در باشگاه منتظران قائم شیراز برای نخستین بار برگزار شد.
محمدرضا جعفری، مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: اختلال طیف اوتیسم (ASD)، یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف گروهی از اختلالات رشدی عصبی استفاده می‌شود.  این اختلالات با مشکلات ارتباطی و تعامل اجتماعی مشخص می‌شوند؛ افراد مبتلا به ASD اغلب علائم یا الگو های رفتاری محدود، تکراری و کلیشه‌ای را نشان می‌دهند. وی افزود: کودکان مبتلا به اوتیسم، ممکن است بسیاری از رفتارهای تکرارشونده، مانند به‌هم زدن دست‌ها، تکان دادن بدن و یا درآوردن صدا را در اوایل زندگی داشته باشند. آنها ممکن است اشیا را بارها به‌ترتیب چیده و به‌هم بزنند. برخی کودکان با حرکاتی مکرر، مانند گاز گرفتن دست و ضربه به سر به خود آسیب می‌زنند،  با ابتکار هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در سال گذشته برای اولین بار در و راستای شناخت عموم مردم و آشنایی با این اختلال و مشکلات خانوادها و کوکان اوتیسم در مسیر پیاده‌روی با همکاری انجمن اوتیسم، ایستگاه اوتیسم راه اندازی شد.
جعفری اضافه کرد: با توجه به نیاز خاص فرزندان اوتیسم به تحرک و فعالیت بدنی، هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در کنار انجمن اوتیسم، برنامه‌های مفرح و شاد و خلاقانه‌ای را برای این فرزندان و خانواده‌های این عزیزان برنامه‌ریزی کرده است که با زمان‌بندی برای کودکان و خانواده‌های با نیازمندی‌های ویژه اجرا خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی