[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

شکایات فراریان مالیاتی رسیدگی نخواهد شد، روزنامه شیراز نوین

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای گفت: شکایات مؤدیان مالیاتی که اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند، در مرکز عالی دادخواهی مالیاتی رسیدگی نخواهد شد.
به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد و دارایی، حسین تاجمیر ریاحی افزود: برخی از اشخاص با شیوه‌های مختلف از جمله فاکتورسازی، تأسیس شرکت‌های صوری، استفاده از کارت بازرگانی دیگران و دیگر روش‌های غیرقانونی، فعالیت‌های واقعی اقتصادی خود را اختفا و درآمدهای حاصل از آن را کتمان می‌کنند.
وی اضافه کرد: اگرچه اینگونه اقدامات به موجب ماده ۲۷۴ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۴ جرم بوده و برابر مقررات مربوطه قابل تعقیب در مراجع قضایی هستند، اما دیده شده همین اشخاص با وجود اینگونه اقدامات خلاف قانون و تضییع مسلم حقوق بیت‌المال و طی چند مرحله دادرسی در سازمان امور مالیاتی، با مراجعه به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی تقاضای یک مرحله رسیدگی دیگر می‌کنند. تاجمیر ریاحی گفت: در هر موردی که مؤدی مالیاتی اقدام به فرار مالیاتی کند، به شکایات وی مربوط به عملکرد سالی که فرار مالیاتی داشته است، در هیئت‌های ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم رسیدگی نخواهد شد. رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای از سازمان امور مالیاتی خواست تا در برخورد با فراریان مالیاتی دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند تا از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری شود. وی افزود: برخورد با فرار مالیاتی مطالبه عمومی جامعه است؛ چراکه اگر اشخاص با وجود فعالیت‌های کلان اقتصادی از ابراز درآمدهای ناشی از آن خودداری کرده و سعی در مخفی‌کردن حجم فعالیت اقتصادی مشمول مالیات خود کنند، حقوق سایر مؤدیان محترم مالیاتی نیز تضییع می‌شود.
تاجمیر ریاحی ابراز امیدواری کرد که با افزایش دانش و سطح فرهنگ مالیاتی، اکثر مؤدیان مالیاتی از حقوق و تکالیف قانونی خود مطلع شده و با انجام به‌موقع تکالیف قانونی خود مانند تسلیم به‌موقع اظهارنامه و ارائه صورت‌های مالی از تسهیلات، تخفیفات و مزایای قانونی بهره‌مند شده و در مسیر دادرسی‌های مالیاتی قرار نگیرند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی