[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس شورای فرهنگی منطقه ۲ صنعت نفت کشور: امور فرهنگی بر پایه جهاد تبیین استوار است، روزنامه شیراز نوین

رئیس شورای فرهنگی منطقه ۲ صنعت نفت کشور گفت: پایه و شالوده کار فرهنگی بر پایه جهاد تبیین استوار است و با این رویکرد می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی مقاومت کرد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی در اولین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت که در سال جدید به میزبانی استان فارس برگزار شد، با تبریک فرارسیدن بهار قرآن و طبیعت، اظهار داشت: جامعه به فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی به‌موازات یکدیگر نیاز دارد و در همین راستا از کلیه مدیران درخواست می‌کنیم تا برنامه‌ها، پیشنهادات و تقویم کاری سال جدید را ارائه کنند. 
او با تقدیر از فعالیت‌های چشمگیری که در دهه مبارک فجر انجام شد، افزود: همگرایی و هماهنگی کامل اعضای شورای فرهنگی در راستای اجرای برنامه‌ها ضروری است و در این زمینه با برنامه‌ریزی و تشکیل کارگروه‌های مختلف با حضور متخصصان می‌توان اهداف مدنظر را به سرانجام رساند.
این مقام مسئول با ارائه پیشنهاداتی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی گفت: اجرای برنامه زیارتی «حرم تا حرم» برای حضور گسترده در مراسم سالگرد رحلت بنیان‌گذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن سفر به مشهد مقدس، یکی از برنامه‌های فرهنگی است که می‌تواند نقش مؤثری در گسترش معنویت داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خواستار توجه دوچندان به مفاهیم قرآنی به‌عنوان یکی از فرازهای امور فرهنگی شد و بیان داشت: انتظار می‌رود فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف در صدر برنامه‌های فرهنگی قرار داشته باشد.
میدان‌شاهی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اهمیت اجرایی‌سازی «شعار سال» افزود: تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید منطبق بر محور «مهار تورم، رشد تولید» متمرکز شود و در پرتو آن نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم.
در ادامه این نشست، مصوباتی پیرامون تشکیل کارگروه‌های عفاف و حجاب، بهره‌مندی از ظرفیت‌های اساتید علمی و فرهنگی، برگزاری برنامه حرم تا حرم، ایجاد اساسنامه شورای فرهنگی، تشکیل کارگروه گردشگری، برگزاری محفل انس با قرآن و تقدیر از عوامل برگزاری برنامه‌های مناسبتی توسط اعضای شورای فرهنگی منطقه دو کشور به تصویب رسید.
گفتنی است اولین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی منطقه دو صنعت نفت با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ارشد صنعت نفت و گاز استان فارس، اصفهان و یزد (به‌صورت ویدئوکنفرانس) به میزبانی شرکت گاز استان فارس برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی