[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سود نیم‌میلیاردی «آواتار ۲»، روزنامه شیراز نوین

به گزارش مهر، در حالی که فیلم دوم «آواتار» با فروش عظیمش در گیشه‌های جهان بیش از نیم‌میلیارد دلار سود نصیب دیزنی کرده، انیمیشن همجنس‌گرایانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به این کمپانی ضرر زد. «آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون که با تمرکز بر خانواده و محیط زیست ساخته شد، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای کمپانی دیزنی درآمد حاصل کرد. این فیلم که بیش از ۲.۳ میلیارد دلار در بازار جهانی فروش کرد و ۶۸۳ میلیون دلار آن سهم اکران در آمریکا بود، اکنون سومین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.
این فروش به معنی سودی بیش از ۵۳۱.۷ میلیون دلار برای کمپانی دیزنی است. این رقم از آنجا به دست آمده که دیزنی سهمی ۵۵ درصدی از فروش این فیلم از سالن‌های سینما داشته و با محاسبه هزینه تبلیغات و بودجه بالای تولید فیلم، باز هم این سود بزرگ نصیب دیزنی شده است. این در حالی است که دیزنی ۱۵۰ میلیون دلار از فروش این فیلم برای نمایش در بازار خانگی دریافت می‌کند و۲۰۰ میلیون دلار نیز برای نمایش آن در سرویس‌های استریم عایدش می‌شود.
هزینه ساخت فیلم دوم «آواتار» حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود و ۱۷۵ میلیون دلار هم برای تبلیغات آن صرف شد، اما در مجموع کل هزینه‌های فیلم «آواتار ۲» حدود ۱.۰۸۷ میلیارد دلار است و جیمز کامرون به‌عنوان کارگردان و نویسنده و جان لاندو به‌عنوان تهیه‌کننده، سهم ۳۰۰ میلیون دلاری از فروش فیلم داشته‌اند. سهم کامرون برای فیلم اول «آواتار» ۳۵۰ میلیون دلار بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی