[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

باید و نبایدهای رفتار با کودکان زودرنج ، روزنامه شیراز نوین

حل مسئله را به کودکان بیاموزید:
کودکان زودرنج، اغلب اوقات احساس درماندگی می‌کنند و ممکن است ندانند چگونه واکنش نشان دهند. در این شرایط، مهم است که آنها بدانند چطور از راه‌حلی که می‌تواند استرس و اضطراب را تسکین دهد، استفاده کنند. بنابراین والدین باید به آنها یاد بدهند چطور در حل مسئله درگیر شوند.
داشتن مهارت‌های حل مسئله، می‌تواند تفاوت بزرگی در زندگی روزمره کودک داشته باشد. به کودکان خود دستور‌العمل گام‌به گام برای مقابله با مشکلات را آموزش دهید تا آنها اعتماد به توانایی خود برای رسیدگی به وضعیت‌های ناخوشایند را به‌دست آورند.
به کار بردن مجازات منطقی:
کودکان زودرنج، مانند هر کودک دیگر به مجازات منفی نیاز دارند؛ تنها به این دلیل که یک کودک گریه می‌کند یا احساس بدی دارد، به این معنا نیست که آنها باید از عواقب کار فرار کنند. بنابراین، دقت کنید زمانی که فرزندتان قوانین را نقض می‌کند، مجازاتی را برای آنها در نظر بگیرید.
دور کردن آنها از محیط‌های شلوغ:
برای کم کردن حساسیت روحی و روانی کودک زودرنج خود، باید او را از محیط‌های پُرسر و صدا و شلوغی که احساس می‌کنید فرزندتان اذیت می‌شود دور نمائید تا به وضعیت عادی بازگردد. زیرا ممکن است، عدم تحمل مکان‌های پُر سر و صدا منجر به تشدید حساسیت فرزندتان گردد.
به آنها فرصت بدهید:
یک کودک، نمی‌تواند سریعاً خود را از یک مرحله اضطراب عاطفی نجات دهد، آنها کج‌خُلقی و طغیان می‌کنند. برای آنها یک فضای امن فراهم کنید و زمان مناسب بدهید. به‌تدریج خسته شده و به واقعیت برمی‌گردند و شروع به درک مسائل می‌کنند.
محرک‌ها را شناسایی کنید:
ممکن است الگوهای خاص یا سناریوهایی وجود داشته باشد که کودک شما را در وضعیتی از زودرنجی قرار می‌دهد. با آنها حرف بزنید تا بفهمید چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد و بفهمید چه چیز دیگری می‌تواند وجود داشته باشد که نمی‌تواند به شما بگوید.
یادداشت‌برداری انجام دهند‌:
دانشمندان و درمانگران در سراسر دنیا در مورد فواید ذهنی خاطره‌نویسی صحبت کرده‌اند؛ انجام این کار از دوران کودکی راه خوبی برای فرزندپروری یک کودک زودرنج است.
توقع کودکان را زیاد نکنید:
هنگامی که والدین، فرزند خود را پرتوقع تربیت می‌کنند، به‌تدریج کودک در برابر مخالفت‌های پدر و مادر، کم‌تحمل شده و به مرور زودرنج می شود. بنابراین والدین باید نسبت به تأمین نیازهای فرزندان، قوانینی داشته باشند و به خواسته های غیرمنطقی و بیش از حد کودک پاسخ منفی بدهند.
حواس کودک را پرت کنید:
بسیاری از والدین، فکر میکنند نظم دادن یک کودک زودرنج راه درستی است. با این حال، بهتر است تلاش کنید تا حواس آنها به یک فعالیت دیگر پرت شود تا ذهن آنها را از چیزی که بر آن تأثیر می‌گذارد، منحرف کنید. این کار به کودکان کمک می‌کند با استرس خود کنار بیایند.
کودک را مضطرب نکنید:
اگر به هر دلیلی انجام تغییرات در زندگی فرزندتان الزامی است، مرحله‌به‌مرحله پیش بروید تا فرزندتان کمتر دچار نگرانی و اضطراب شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی