[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه کیک یزدی ، روزنامه شیراز نوین

کیک یزدی یکی از انواع کیک‌های سنتی ایرانی است که مانند شیرینی کشمشی به‌عنوان یک شیرینی مناسبتی شناخته می‌شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی‌پزی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
آرد شیرینی‌پزی: 35۰ گرم
شکر: ۱۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۳ عدد
عسل: ۲ قاشق سوپخوری
ماست چکیده    : ۵۰ گرم
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ‌پودر: ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع: نصف پیمانه
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
پودر هل: ۱ قاشق چای‌خوری
وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

 طرز تهیه 
 مرحله اول 
ابتدا شکر و تخم‌مرغ را داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم و با همزن دستی خوب هم می‌زنیم تا کاملاً یکدست شوند، در ادامه عسل را به‌همراه گلاب، وانیل، بکینگ‌پودر، ماست، هل و نمک به کاسه اضافه می‌کنیم و با همزن خوب مخلوط می‌کنیم.
 مرحله دوم 
در این مرحله، نصف روغن مایع را اضافه می‌کنیم و پس از آن، آرد را دو مرتبه الک کرده و به کاسه اضافه می‌کنیم. حالا باید مواد را خوب هم بزنیم تا حالت خمیری بگیرد، سپس باقی‌مانده روغن مایع را اضافه کرده و مجدداً مخلوط می‌کنیم.
 مرحله سوم 
حالا مایه کیک یزدی آماده است، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانت‌یگراد روشن می‌کنیم تا گرم شود، سپس قالب‌های کیک یزدی را داخل سینی فر می چینیم. می‌توانیم داخل قالب‌های فلزی را کاغذ مخصوص کیک بیندازیم یا اینکه با روغن چرب کنیم.
 مرحله چهارم
در ادامه، دوسوم از حجم قالب‌ها را با مایه کیک یزدی پُر می‌کنیم و با یک چاقوی کوچک، روی مایه کیک یک علامت ضربدر می‌زنیم که این کار تأثیر بسیار زیادی در پف کردن کیک یزدی دارد. در صورت تمایل، می‌توانید کمی کنجد هم روی مایه کیک‌ها بپاشید.
 مرحله پنجم 
حالا سینی را داخل فر که کاملاً گرم شده است قرار می‌دهیم. کیک‌ها باید به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار بگیرند تا به‌طور کامل پف کنند و طلایی شوند. پس از اینکه کیک‌ها آماده شد آنها را از فر خارج می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
 مرحله ششم 
اجازه می‌دهیم تا کیک‌های یزدی در دمای محیط به‌طور کامل خنک شوند، سپس آنها را داخل ظرف مورد نظرمان می‌چینیم. برای مجلسی‌تر شدن کیک یزدی، می‌توانید مقداری شکلات تخته‌ای را به روش بن ماری، ذوب کنید و روی کیک‌ها بریزید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی