[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گام بلند برای استعدادیابی نابینایان و کم‌بینایان ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی کمیته ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس، جعفری، مسئول کمیته همگانی ورزش نابینایان و کم‌بینایان فارس گفت: برای حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه ضروری است تا زمینه‌های لازم برای همگانی کردن ورزش حتی در روستاها و نقاط دورافتاده استان فارس را فراهم کنیم.
وی افزود: این امر به‌طور مکرر توسط مسئولان استان در همه سطوح مورد تأکید قرار گرفته است. وی اضافه کرد: در همین راستا و با هم‌افزایی و جلسات مکرر با خواست‌خدایی، مدیرگروه همگانی اداره کل ورزش و جوانان فارس، جلسات متعددی در شرایط کرونایی که بر جو ورزش استان به‌شدت حاکم بود، برگزار کنیم و برنامه‌های خود اعم از برنامه‌های مجازی متنوع همگانی، اجرای چالش‌ها‌، پویش‌ها و مسابقات متعدد مجازی و غیره را برگزار نمودیم  و حتی از سراسر استان پهناور فارس، کلیپ‌های بسیاری را نیز برایمان ارسال نمودند که این نشان از پیگیری و علاقه‌مندی عزیزان  نابینا و کم‌بینا بود. جعفری تصریح کرد: درشروع امر، باید مسئولان ارشد و تصمیم‌ساز ورزش فارس، نگاه ویژه‌ای به ورزش همگانی داشته باشند و در بعد معنوعی و مادی باید از ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس  حمایت کنند.
وی با اشاره به شناخت مردم از ظرفیت‌های عزیزان نابینا و کم‌بینا و معرفی افتخارات و توانمندی‌های آنها اظهار کرد: لازم است تا بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در بخش سخت‌افزاری و نیروهای انسانی تحت پوشش و استفاده بهینه لازم را لحاظ کنیم.
جعفری به مهم‌ترین راهکارهای تحقق ورزش همگانی با توجه به سال پیش رو هم گفت: بهترین راه حل نگاه آموزشی است زیرا این موضوع، باعث جذب بیشتر به این  ورزش می‌شود و لذا شعار ما در کمیته ورزش‌های همگانی، داشتن افرادی پویا، جامعه‌ای بالنده و از همه مهم‌تر مردمی فعال خواهد بود.
وی ادامه داد: در سال جدید، نگاه متفاوت‌تری در ورزش همگانی و ورزش در ابعاد همگانی را خواهیم داشت و تصمیم بر این است تا شهرستا‌ن‌های غیر‌فعال را فعال کنیم و معتقدم کسانی باید مسئولیتی را عهده‌دار شوند که دغدغه‌های عزیزان نابینا و کم‌بینا را درک کرده و باید حتماً فعال باشند و تمامی شهرستان‌ها با حمایت اداره کل ورزش و جوانان فارس، حداقل باید کمیته فعال همگانی داشته باشند زیرا باید در حوزه قهرمانی، استعدادهای جدید را  وارد  عرصه بین‌المللی کرده و به سیاست‌های فدراسیون جامه عمل بپوشانیم.
جعفری تأکید کرد: در خاتمه با حمایت‌های آتی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان فارس و هم‌افزایی با اداره کل بهزیستی استان فارس و هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان و سپاه و بسیج می توانیم در توسعه ورزش همگانی موفقیت حاصل کنیم.
وی گفت: به اشتراک گذاشتن امکان ورزشی، پیوست‌های فرهنگی و حمایت‌های ورزشی شهرداری‌ها در سراسر استان موجب برداشتن گام بلندی برای توسعه ورزش افراد با نیاز ویژه خاصه عزیزان نابینا و کم‌بینا خواهد بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی