[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کرونا به مرزهای سرچهان رسید، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان آخرین وضعیت کرونا در استان فارس، سرچهان را تنها شهرستان دارای وضعیت نارنجی در استان فارس اعلام کرد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با اعلام این خبر گفت: ۱۴ شهرستان شیراز، آباده، اقلید، نی‌ریز، استهبان، فسا، خرامه، خفر، کوار، فیروزآباد، فراشبند، لارستان، جویم و اوز نیز بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، در وضعیت زرد کرونایی بوده و دیگر شهرستان‌های استان دارای وضعیت آبی هستند.
او وجود شهرهای زرد و یک شهرستان نارنجی در استان را گویای تداوم چرخه‌های انتقال بیماری در استان دانست که ضرورت هوشیاری در برابر شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، استفاده از ماسک همچنان یک ضرورت محسوب می‌شود و نیاز است از سوی تمامی افراد جامعه، به‌ویژه افراد در معرض خطر مانند سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی جدی گرفته شود.
دکتر حسینی افزایش روزانه شمار جان‌باختگان کرونا در کشور را هشداری برای ضرورت محافظت ما از سلامت خود و اطرافیان دانست که باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه، موردتوجه قرار گیرد.
همچنین مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کرد.
 به گفته ابوذر پاریزی، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 2میلیون و ۲۷۵هزار و ۱۰۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام‌شده، ۶۶۴هزار و ۴۱۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.
او گفت: از مجموع تست‌های انجام‌شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و ۸۴۳هزار و ۱۹۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵هزار و ۳۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۳۱هزار و ۹۱۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹هزار و ۳۸۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.
وی افزود: با بستری ۲۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۱۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
پاریزی خاطرنشان کرد که خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت‌هزار و ۲۰۱ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۶هزار و ۱۱۵ هم‌استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق‌شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۹۰هزار و ۳۴۸ دوز رسیده که از این تعداد سه‌میلیون و ۴۳۵هزار و ۴۰۲ دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و ۴۱۵ دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و ۲۱۴ دوز نوبت سوم و ۱۳۶هزار و ۳۱۷ دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی