[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اسپاگتی رژیمـی ، روزنامه شیراز نوین

اسپاگتی سبوس‌دار رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پُرطرفدار کشور ایتالیاست که با رسپی‌های متنوعی پخته می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه اسپاگتی رژیمی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
اسپاگتی سبوس دار: ۱ بسته
سینه مرغ نگینی شده: ۲۰۰ گرم
پیاز درشت: ۱ عدد
فلفل دلمه رنگی: به مقدار دلخواه
رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذا خوری
قارچ ریز: ۳ عدد
ادویه‌: به‌میزان لازم
سس سویا:۱ قاشق غذا خوری

 طرز تهیه 
 مرحله اول 
برای تهیه اسپاگتی رژیمی در ابتدای کار، سینه مرغ را به‌صورت نگینی خرد می‌کنیم. پیاز را شسته و پوست می‌کنیم، سپس پیاز را رنده می‌کنیم و سپس یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می‌دهیم تا داغ شود.
 مرحله دوم
سپس پیاز رنده‌شده را درون تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم. وقتی که پیازها سبک شد، سینه مرغ نگینی را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم. وقتی که مرغ‌ها تغییر‌رنگ پیدا کرد، ادویه ‌ها را اضافه کرده و تفت می‌دهیم.
 مرحله سوم
ادویه‌های این غذا شامل فلفل‌سیاه و فلفل‌قرمز، زردچوبه، کاری، آویشن، پاپریکا، پودر سیر، پودر انبه و پودر پیاز می‌باشد که به ذائقه خود می‌توانیم آنها را تغییر دهیم. سپس فلفل دلمه و قارچ خردشده را اضافه می‌کنیم.
 مرحله چهارم
بعد از این که سبزیجات نیز تفت خورد، نمک و رب‌ گوجه‌فرنگی را اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. نصف لیوان آب را به سُس اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا یک ربع بپزد و می‌توان به دلخواه، کمی هم سُس سویا اضافه کرد.
 مرحله پنجم
در این مرحله، یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پُر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب به‌جوش آید. پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، ۱ قاشق نمک و روغن به آب جوش اضافه کرده و کمی هم می‌زنیم.
 مرحله ششم
سپس اسپاگتی‌ها را به قابلمه اضافه می‌کنیم، برای پخت اسپاگتی‌ها بین ۵ تا ۱۰ دقیقه معمولاً در نظر گرفته می‌شود، سپس آنها را آب‌کش و به مایه گوشتی اضافه می‌کنیم.
 مرحله هفتم
اسپاگتی‌ها را با مایه گوشتی تهیه شده مخلوط می‌کنیم و در این مرحله، اسپاگتی‌ها آماده سرو است ولی می‌توانیم یک ربع بگذاریم که دم بکشد و بعد میل کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی