[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

حمله به رکوردهای افسانه‌ای ترابی؛ پیش به سوی جاودانه شدن، روزنامه شیراز نوین

«مهدی ترابی» با پاس گل در دربی به آمار ویژه‌ای در این رقابت و پرسپولیس رسید. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در شرایطی مقابل استقلال به برتری دست یافت که تک گل این تیم روی پاس گل مهدی ترابی شکل گرفت. این بازیکن با 8 پاس گل، جدی‌ترین تعقیب‌کننده ریکاردو آلوز در جدول بیشترین پاس گل محسوب می‌شود، علاوه بر این ترابی جزو بهترین پاسورهای دربی و پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر قرار گرفت.
تکرار رکورد آشتیانی پس از نیم قرن
مهدی ترابی با پاس گل در دربی، تعداد پاس گل خود در این بازی را به 4 رساند. ترابی با این آمار در کنار علی پروین با 4 پاس گل در رتبه دوم بیشترین پاس گل برای پرسپولیس قرار گرفت. ابراهیم آشتیانی دفاع راست سال‌های دور پرسپولیس با 6 پاس گل رکورددار تاریخ دربی است.
مهدی ترابی تا قبل از این فصل به‌خاطر عدم درخشش در دربی مورد انتقاد بود ولی در این فصل هر 3 پاس گل تیمش را در دربی داد. ترابی، اولین بازیکن در تاریخ لیگ برتر است که در یک فصل برابر استقلال 3 پاس گل داده است. این بازیکن با 6 پاس گل مقابل این تیم رکورددار بیشترین پاس گل برابر استقلال در لیگ برتر است. در تاریخ دربی تنها ابراهیم آشتیانی در سال 1350 در یک فصل حداقل 3 پاس گل داد.
«ترابی» به «عالیشاه» رسید
پاس گل مهدی ترابی در دربی، چهلمین پاس گل این بازیکن برای پرسپولیس و بیست‌ونهمین پاس گل ترابی برای پرسپولیس در لیگ برتر بود. ترابی با این آمار با تعداد پاس گل امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس برابر شد و به‌صورت مشترک، رکورددار بیشترین پاس گل برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و در ادامه لیگ رقابت سختی بین این 2 بازیکن برای کسب عنوان آقای پاس گلی تاریخ پرسپولیس خواهد بود. وحید امیری، دیگر بازیکن حال حاضر پرسپولیس با 26 پاس گل، سوم است و دیگر رقیب جدی این عنوان محسوب می‌شود.  

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی