[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با صدور پیامی درگذشت پهلوان خلیل طریقت‌پیما را تسلیت گفت، روزنامه شیراز نوین

در پیام مصطفی کیانی رحیمی آمده است:
کمتر کسی باور می‌کرد که روزی نوجوانی نیک‌نهاد از شیراز، این شهر پرآوازه پا به عرصه پهلوانی بگذارد و در این حرفه هم نه‌تنها در ایران، که در دنیا شهرت یابد.
اما پهلوان خلیل طریقت‌پیما از همان ابتدا استعداد فراوانی از خود نشان داد و تعجب پهلوانان آن زمان را برانگیخت و موردتشویق قرار گرفت؛ این پهلوان اسطوره‌ای که ایمان فراوانی به کار خویش داشت، پله‌های ترقی را به‌سرعت پیمود؛ به طوری که نمایش‌های ایشان در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و برای اجرای نمایش حرکات خارق‌العاده خود به ۳۷ کشور جهان سفر کرد و در نهایت با بلندکردن فیل ۲تُنی نامش را برای همیشه در گیتی ثبت نمود.
پهلوان عقاب از آنجا که به خداوند و ائمه اطهار(ع) ارادت خاصی داشت، الگویی برای نسل نوجوان و جوان شد و فرهنگ پهلوانی را با اهتمام به امور عبادی به منصه ظهور گذاشت.
پهلوان داستان واقعی شیرازی‌ها پس از سپری‌کردن مشقات و مساعی فراوان در زورخانه و بلندکردن میل‌های سنگین در سن ۳۰سالگی در تمام شهرهای ایران به مناسبت‌های مختلف به انجام حرکات خارق‌العاده پرداخت که می‌توان به بلند کرد وزنه ۴۵۰کیلویی، خم‌کردن فولاد سخت، عبور کامیون از روی سینه و چندین نمایش دیگر اشاره کرد.
پهلوان عقاب صراط مستقیم را حتی پس از درگذشتش با وصیت خود هموارتر کرد؛ وی وصیت کرده بود که هزینه‌های مراسم درگذشتش صرف امور عام‌المنفعه و اهدای آن به یک مؤسسه خیریه شود.
درگذشت این چهره برجسته ورزش باستانی و پهلوانی کشور زنده‌یاد پهلوان خلیل عقاب (طریقت‌پیما) که موجب غم و اندوه شد را به جامعه ورزشی ایران به‌ویژه به فعالان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی فارس و شیراز و به‌طور خاص به خانواده محترم و داغدارشان تسلیت عرض می‌کنم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی