[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

انعقاد تفاهم‌نامه امنیتی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با وزارت دفاع، روزنامه شیراز نوین

طی مراسمی تفاهم‌نامه امنیتی بین آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و شرکت صاایران وابسته به وزارت دفاع، منعقد شد.
به گزارش تسنیم، بعدازظهر دیروز در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، سردار رضا طلائی‌نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و جمعی دیگر از مسئولان این وزارتخانه، دریادار امیر رستگاری مدیرعامل صنایع الکترونیک ایران (صاایران) و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تفاهم‌نامه امنیتی در راستای اجرا و پشتیبانی سیستم نظارت تصویری، حفاظتی و امنیتی حرم مطهر بین آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و شرکت صاایران وابسته به وزارت دفاع، منعقد شد. تولیت حرم مطهر در این جلسه با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر گفت: طبق تجربه‌ای که از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز وجود دارد، هر زمان که کشور در مسیر رشد و پیشرفت با سرعت بیشتری به پیش می‌رود، استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان این ملت به نحوی از انحا، با دسیسه‌ها و اقدامات ایذایی مختلف، به خیال خام خود درصدد مأیوس‌کردن مردم و متوقف‌کردن حرکت این قطار شتابان برمی‌آیند.
حجت‌الاسلام کلانتری با بیان اینکه بعد از روی‌کارآمدن دولت مردمی سیزدهم، دشمن که تاب دیدن دستاورد‌ها و اقدامات ارزنده این دولت خدمتگزار و انقلابی را در کشور نداشت، در گام اول اغتشاشات و در ادامه با سوءاستفاده از فضای به‌وجودآمده، این جنایت سبوعانه و مذبوحانه را رقم زد، گفت: هرچند که خداوند متعال به برکت خون شهدای حرم مطهر، کید و شر دشمنان را به خودشان برگرداند و بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم بیش از پیش نزد جهانیان شناخته شد و اقبال عمومی به آن، روزبه‌روز در حال افزایش است.
وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره بزرگ‌نگه‌داشتن حادثه تروریستی حرم مطهر گفت: مقام معظم رهبری با روشن‌بینی خود، در دیدار خانواده شهدای شاهچراغ(ع) تأکید کردند که بایستی دستگاه‌های فرهنگی، دستگاه‌های رسانه‌ای و عناصر هنری ما، این قضیه را مثل قضیه عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند و ترسیم کنند تا آیندگان بفهمند.
تولیت حرم مطهر ضمن قدردانی از نیرو‌های سلحشور نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در حفظ امنیت کشور، گفت: باید با فراهم‌کردن تجهیزات موردنیاز و اتخاذ تمهیدات لازم در سطوح مختلف، از تکرار چنین اقدامات تروریستی ممانعت شود و البته از جان‌فشانی‌های نیرو‌های مدافع امنیت کشور، در طول حیات پربرکت نظام مقدس اسلامی، در کشف و خنثی‌سازی توطئه‌ها و عملیات‌های خراب‌کارانه دشمنان، تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، گفت: معظم‌له همواره تأکید داشته‌اند که مرکزیت و محوریت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز باید موردتوجه قرار گیرد و این بارگاه منور باید قلب تپنده این منطقه و مرکز فرهنگی باشد. بحمدالله بعد از فروکش‌کردن کرونا و بالاخص بعد از حادثه تروریستی حرم مطهر، کثرت تشرف زائران مسلمان و گردشگران غیرمسلمان از اقصی‌نقاط کشور و جهان به آستان مقدس، بسیار گسترده‌تر از گذشته است.
کلانتری با اشاره به برنامه‌های گسترده فرهنگی حرم مطهر در ماه‌های اخیر گفت: بحمدالله در حوزه فرهنگی در حال نزدیک‌شدن به آن جایگاه مدنظر هستیم. برگزاری همایش‌های مختلف در گستره ملی، محافل بزرگ قرآنی، مراسمات پرشور و باشکوه مذهبی همچون لیالی قدر، کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی، برنامه‌های مختلف تدارک‌دیده‌شده برای کودکان و نوجوانان، برگزاری جشن‌های بزرگ عبادت، مراسم روزه‌اولی‌ها و بسیاری موارد دیگر که تنها در طی چند ماه اخیر در آستان مقدس برگزار شده‌اند، نمونه‌هایی از این دست هستند.
وی در توضیح سایر فعالیت‌های اخیر حرم مطهر گفت: در حوزه ارائه خدمات درمانی به زائران و مجاوران حرم مطهر نیز، اسفندماه سال گذشته، عملیات اجرایی احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی جدید حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شد.
کلانتری ادامه داد: همچنین ماه گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه نسخ خطی و تفاسیر قرآن کریم در موزه حرم مطهر بودیم که مورد استقبال گسترده قرآن‌پژوهان قرار گرفت و ان‌شاءالله در آینده پروژه طرح توسعه موزه حرم مطهر اجرایی خواهد شد. در حوزه احیای موقوفات حرم مطهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.
تولیت حرم مطهر در پایان ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم‌نامه با وزارت دفاع، در حوزه‌های امنیتی نیز آنگونه که شایسته است، تمهیدات لازم اندیشیده شود و اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی