[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معرفی سامانه همرسان برای تسهیل ازدواج ، روزنامه شیراز نوین

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با معرفی سامانه «همرسان»، راه‌اندازی این سامانه را گامی در راستای تسهیلگری ازدواج دانشگاهیان دانست.
به گزارش روابط‌عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید مقامی با بیان اینکه اقدامات تسهیلگرانه ازدواج، انگیزه‌ دانشجویان را برای تشکیل خانواده افزایش می‌دهد، گفت: یکی از اقدامات مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سامانه «همرسان» است که در راستای تسهیل ازدواج در استان فارس نیز در حال اجراست.
او با اشاره به اینکه ستاد ازدواج دانشگاهیان با توجه به لزوم واسطه‌گری برای ازدواج جوانان و کمک به انتخاب آگاهانه و عالمانه در چهارچوب فرهنگ اصیل خانواده ایرانی اسلامی، سامانه هوشمند «همرسان» را طراحی کرده است، تأکید داشت: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بهره‌مندی از نظرات کارشناسان خانواده و تسهیلگران ازدواج زیر نظر هیئت علمی متشکل از متخصصان نخبه دانشگاهی و حوزوی، این سایت را راه‌اندازی کرده و علاوه بر بهره‌مندی از تجربیات سامانه‌های مشابه، در تلاش است تا با رفع کاستی‌های موجود، گامی نوین را در زمینه ازدواج هوشمندانه و پایدار بردارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مقامی با اشاره به اینکه مخاطبان این سایت، دانشجویان و در گام‌های بعدی اساتید و کارمندان هستند، اظهار کرد: اصول حاکم بر این سامانه، محوریت خانواده‌ و اطلاع آنان از روند کار، استفاده از راهنمایی و مشورت متخصصان، امنیت اطلاعات و بالابودن ضریب اعتماد و اطمینان، حفظ شأن و حریم دختران و پسران و رایگان‌بودن آن است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز درباره نحوه انتخاب کارشناسان خانواده و واسطان ازدواج دانشجویی در سایت همرسان بیان کرد: با مشارکت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، کارشناسان خانواده فعال انتخاب شده و با انجام مصاحبه علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندی افراد برای ایفای این مسئولیت تقویت شده است.
او با اشاره به سازوکار پیش‌بینی‌شده برای این سامانه و پیش‌بینی انطباق ۵۰درصدی زوج‌های معرفی‌شده، یادآور شد: هریک از متقاضیان با انتخاب یک مرکز و ثبت اطلاعات خود می‌تواند پیگیر مراحل انجام کار اعم از مصاحبه‌ حضوری، مشاوره و معرفی مورد مناسب باشد که برای راستی‌آزمایی اطلاعات واردشده، برقراری تماس تلفنی کارشناسان با متقاضیان و مصاحبه‌های حضوری در شیراز از فروردین امسال آغاز شده و در حال انجام است. همچنین زوجین تا پنج سال پس از زندگی از مشاوران توانمند بهره‌مند می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی