[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

حفظ محیط‌زیست با فرهنگ‌سازی، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ضمن گرامیداشت هفته زمین پاک گفت: هفته زمین پاک همه‌ساله از دوم اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و تا هشتم اردیبهشت ادامه دارد. وی ادامه داد: این روز که فرصتی است برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط‌زیست، وظیفه همگانی را در حفظ زمین و مسائل زیست‌محیطی یادآوری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: پیام روز زمین پاک امسال سرمایه‌گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز است که در همین راستا این سازمان اقدام به آموزش دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی در راستای حفظ محیط‌زیست و تفکیک از مبدأ پسماند‌ها کرد و با برگزاری مسابقه و اجرای گروه نمایش در این زمینه با اهدای جوایز از دانش‌آموزان برتر تقدیر به عمل آمد.
وی اظهار داشت: این سازمان در راستای کاهش تولید پسماند و همچنین حذف کیسه‌های پلاستیکی از خرید‌های روزانه شهروندان اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بادوام در فروشگاه و میوه‌فروشی‌ها و توزیع سفره‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های سطح شهر شیراز به شهروندان کرد.
خوشبخت ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش تولید پسماند با خرید به‌اندازه و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و حذف تدریجی پلاستیک از خرید‌ها، به حفظ و بقای محیط‌زیست خود کمک کنیم و بتوانیم زمین را به‌عنوان زیستگاه بشر و تمام موجودات زنده و میراث آیندگان حفظ کنیم؛ چراکه حیات انسان و همه موجودات در گرو حفظ محیط‌زیست و زمین می‌باشد.
به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، خوشبخت در پایان از شهروندان فهیم شیرازی درخواست کرد با مشارکت فعالانه تمام اعضای خانواده، مدیریت بهینه پسماند را از منازل شروع نموده و با کاهش تولید پسماند، استفاده مجدد، تفکیک در مبدأ و کاهش تولید شیرابه و مواردی از این قبیل، گام‌های مؤثری در حفظ محیط‌زیست، منابع و سرمایه‌های ملی و همچنین ارتقای بهداشت عمومی برداریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی