[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس‌جمهور: ۴۵هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد، روزنامه شیراز نوین

رئیس‌جمهور گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های صنعت نفت، اکنون ۴۵هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین طرح بزرگ زیست‌محیطی «پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس» در منطقه غرب کارون اظهار کرد: ارتباط صنعت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت از ۱۰۰ به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته و وزارت نفت با این شرکت‌ها در حال انجام طرح‌های 
مشترک است.
رئیسی افزود: صنعت نفت و گاز در کشور باید علم‌پایه و فناوری‌پایه باشد تا از این طریق، تمام طرح‌ها از دانش روز برخوردار باشند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر انجام کار ماندگار در صنعت نفت و گاز افزود: جمع‌آوری ۲۵۰میلیون فوت مکعب گاز مشعل توسط پالایشگاه گازی هویزه و تبدیل به گاز قابل‌مصرف در شبکه سراسری گاز، کار بزرگی است.
وی افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های صنعت نفت، اکنون ۴۵هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه سوزاندن گاز همراه نفت توسط مشعل‌های فلر موجب رنجش است، گفت: سوزاندن این گازهای همراه میدان نفتی علاوه بر سوزاندن ثروت ملی، مشکل‌های محیط‌زیستی برای منطقه ایجاد می‌کند.
رئیس‌جمهور اشتغال را حق مردم مناطق دانست و گفت: صنایع موجود در خوزستان باید جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند. جذب نیروی غیربومی تنها به مواردی محدود شود که متخصص بومی در آن زمینه وجود نداشته باشد.
رئیس‌جمهور گفت: امروز به دست توانای نیروهای متخصص کشور در صنعت نفت و گاز، کارهای ماندگاری شکل گرفته است که باید از همه کارگران، پیمانکاران و عوامل دخیل در این طرح‌ها تشکر کرد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه از ابتدای دولت نسبت به تمرکز بر میدان‌های مشترک تأکید شد، گفت: میدان‌های مشترک به دلیل برداشت مشترک کشورهای مختلف نیاز به اهتمام جدی داشت که با تلاش دولت تمرکز بر میدان‌های مشترک در اولویت قرار گرفت.
وی گفت: جمع‌آوری گازهای مشعل که بدون استفاده سوخته می‌شد، هم ازبین‌رفتن ثروت و هم ایجاد مسائل محیط‌زیستی را در پی دارد که تعیین تکلیف این مشعل‌ها در اولویت دولت سیزدهم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی