[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

موزش‌های زیست‌محیطی باید از سنین کودکی آغاز شود، روزنامه شیراز نوین

 معاون محیط‌زیست فارس:
آموزش‌های زیست‌محیطی باید از سنین کودکی آغاز شود

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس، با اشاره به اهمیت و لزوم انتقال آموزه‌های فرهنگی در موضوعات مختلف زیست‌محیطی به افراد، تأکید کرد که آموزش‌ مسائل مرتبط با محیط‌زیست و حفظ و نگهداری از آن باید از دوران کودکی به‌ویژه در مدارس، آغاز شود.
قاسم نهاوندی در آیین نکوداشت هفته زمین پاک در جمع دانش‌آموزان ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز، حفظ زمین پاک و پرهیز از پراکنش زباله را یک ضرورت و وظیفه همگانی دانست و گفت: خانواده‌ها باید این مهم را به‌عنوان یک فرهنگ پاس دارند و آن را به فرزندان منتقل کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از محیط‌زیست فارس، نهاوندی با بیان اینکه در فارس روزانه حدود ۳هزار تن زباله تولید می‌شود، افزود: متأسفانه مدیریت صحیح پسماند در شمار اندکی از شهرهای این استان انجام می‌شود؛ این وظیفه و رسالت محیط‌زیست و آموزش را برای اصلاح ساختار مدیریت پسماند سنگین‌تر می‌کند.
نهاوندی با بیان اینکه در همه شهرهای فارس، جز کلان‌شهر شیراز، نیازمند اصلاحاتی در روش دفع بهداشتی زباله و امحای آن هستیم، گفت: اصلاح این موارد نیازمند همکاری و همراهی بیشتر شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و مسئولان شهری است.
معاون اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: در روستاهای استان مدیریت پسماند بسیار نامناسب است؛ این موضوع می‌طلبد ما در روستاها و شهرها کار فرهنگی بیشتری برای تفکیک زباله از مبدأ داشته باشیم.
معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در این برنامه با بیان اینکه دانش‌آموزان، پیغام‌آوران حفاظت از محیط‌زیست هستند، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی برای پاسداشت ارزش‌های زیست‌محیطی تأکید کرد.
همچنین معاون ناحیه ۲ آموزش و پرورش فارس در این مراسم، استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی را برای داشتن زمین پاک ضروری دانست و گفت: این فرهنگ باید در بین خانواده‌ها ترویج شود.
در ادامه این مراسم که در فضایی شاد و مفرح ترتیب یافت، مسابقه نقاشی بین دانش‌آموزان در زمینه زمین پاک و بدون زباله برگزار شد و گروه‌های دانش‌آموزی به اجرای نمایش‌هایی مرتبط با روز زمین پاک پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی