[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

استاندار فارس: از ثبت جهانی محور زندیه حمایت می‌کنیم، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: در بحث حفظ هویت ملی و اسلامی و شهری پای کار هستیم و به‌هیچ‌وجه زیر بار اینکه بخواهد لطمه‌ای به بافت تاریخی شیراز وارد شود، نمی‌رویم.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: امیدواریم از این پس شاهد یک حرکت جهشی جدید در شهر شیراز در زمینه حفظ بافت تاریخی باشیم و تا زمانی که این مهم به نتیجه برسد نیز پای کار ایستاده ایم. وی ادامه داد: ایجاد تغییر در برخی دروس معماری در دانشگاه‌ها، ایجاد تغییر در قوانین ارتقای اساتید رشته‌های مهندسی و معماری و تدوین آیین‌نامه ارائه تسهیلات به ساخت‌وسازهای منطبق با معماری ایرانی اسلامی از جمله مواردی است که در جهت حفظ هویت بافت تاریخی باید دنبال شود. استاندار فارس در پاسخ به پیشنهاد مطرح‌شده در خصوص ثبت جهانی محور زندیه شیراز گفت: برای تحقق این مهم هرگونه کمک و حمایتی را که نیاز باشد، 
خواهیم داشت.
ایمانیه افزود: ساخت این مجموعه گامی در جهت احیای بافت تاریخی شیراز است و ثبت جهانی آن هم می‌تواند اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: باید هرچه می‌توانیم به بازگشت بافت تاریخی و بازسازی و احیای آن کمک کنیم؛ چراکه برخی از فضاهای ایجادشده در این بافت در شأن جایگاه شهر شیراز نیست و به مکانی برای برخی ناهنجاری‌ها تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: امروز باید بناهایی داشته باشیم که در قرن‌های آینده گفته شود که این بناها مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامی است. استاندار فارس بیان کرد: انتظار است که کتابخانه و تالار مرکزی شیراز با سبک ایرانی و اسلامی ساخته و تکمیل شود و در ساخت مسجدی که بناست در میدان امام حسین(ع) شیراز ساخته شود نیز معماری اسلامی و ایرانی به کار گرفته شود.
ایمانیه افزود: ملاصدرا افتخار جامعه بشری است و به مدرسه خان به‌عنوان پایگاه تدریس این فیلسوف و دانشمند بزرگ باید بیش از اینها توجه شود. وی ضمن تأکید بر لزوم احیای باغ‌های شیراز یادآور شد: مساحت باغ‌های شیراز در گذشته پنج‌هزار هکتار بوده که هرسال بخشی از آن از بین رفته و امروز به یک‌پنجم آن رسیده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: باید با برنامه‌ریزی، هر سال بخشی از این باغ‌های ازبین‌رفته احیا و جایگزین شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی